Record Details

Теоретико-методичні підходи до розробки спеціалізацій «Художньо-проектна творчість», «Декоративно-прикладне мистецтво», «Основи дизайну» на профільному рівні підготовки учнів 10–11 класів у системі неперервної художньо-проектної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/726021/
 
Title Теоретико-методичні підходи до розробки спеціалізацій «Художньо-проектна творчість», «Декоративно-прикладне мистецтво», «Основи дизайну» на профільному рівні підготовки учнів 10–11 класів у системі неперервної художньо-проектної освіти
Теоретико-методические подходы к разработке специализаций «Художественно-проектная творчество», «Декоративно-прикладное искусство», «Основы дизайна» на профильном уровне подготовки учащихся 10-11 кл. в системе непрерывного худ.-проектн.. образования
Theoretical and methodological approaches to the development of specializations "Art and design creativity", "Decorative and applied arts", "Fundamentals of design" at the profile level of training students in grades 10-11 in the system of continuing art
 
Creator Вдовченко, Віктор Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті обґрунтовано теоретико-методичні підходи до розробки спеціалізацій «Художньо-проектна творчість», «Декоративно-прикладне мистецтво», «Основи дизайну» на профільному рівні підготовки учнів 10–11 класів у системі неперервної художньо-проектної освіти. Визначено системоутворюючі аспекти для синтезу змісту освітніх галузей “Мистецтво” і “Технології” неперервної художньо-проектної освіти у ЗНЗ і ВНЗ. Розкрито теоретичні положення сучасної методології неперервної художньо-проектної освіти на профільному рівні з позицій фундаментального дослідження в Інституті педагогіки Національної академії педагогічних наук України.
В статье обоснованы теоретико-методические подходы к разработке специализаций «Художественно-проектная творчество», «Декоративно-прикладное искусство», «Основы дизайна» на профильном уровне подготовки учащихся 10-11 классов в системе непрерывного художественно-проектной образования. Определены системообразующие аспекты для синтеза содержания образовательных областей "Искусство" и "Технологии" непрерывно художественно-проектной образования в ОУЗ и вузов. Раскрыты теоретические положения современной методологии непрерывного художественно-проектной образования на профильном уровне с позиций фундаментального исследования в Институте педагогики Академии педагогических наук Украины.
The article substantiates theoretical and methodological approaches to the development of specializations "Artistic and design creativity", "Decorative and applied arts", "Fundamentals of design" at the profile level of training students in grades 10-11 in the system of continuing art and design education. The system-forming aspects for the synthesis of the content of the educational branches "Art" and "Technology" of continuous art and design education in the CEE and the university are determined. Theoretical provisions of modern methodology of continuous art and design education at the profile level from the standpoint of basic research at the Institute of Pedagogy of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine are revealed.
 
Publisher ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/726021/1/%D0%92%D0%92%D0%92%20%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80.-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85%20%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%96%D0%B7%20%C2%AB%D0%A5%D0%9F%D0%A2%C2%BB%2C%20%C2%AB%D0%94%D0%9F%D0%9C%C2%BB%2C%20%C2%AB%D0%9E%D0%94%C2%BB%20%D1%83%20%D0%9D%D0%A5%D0%9F%D0%9E.pdf
- Вдовченко, Віктор Володимирович (orcid.org/0000-0003-3509-2972 <http://orcid.org/0000-0003-3509-2972>) (2015) Theoretical and methodological approaches to the development of specializations "Art and design creativity", "Decorative and applied arts", "Fundamentals of design" at the profile level of training students in grades 10-11 in the system of continuing art Vasyl Stefanyk Precarpathian National University (Educational Space of Ukraine) (5). pp. 134-141. ISSN 2409-9244; 2521-6252