Record Details

Деякі аспекти визначення практичних цілей навчання математики учнів з порушеннями інтелектуального розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725986/
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33946
 
Title Деякі аспекти визначення практичних цілей навчання математики учнів з порушеннями інтелектуального розвитку
Some aspects of determining the practical goals of teaching mathematics to learners with intellectual disabilities
 
Creator Гладченко, І. В.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
51 Mathematics
 
Description В статті зазначено актуальність розроблення сучасних стратегій навчання школярів з порушеннями інтелектуального розвитку. Також розкрито адаптаційні можливості учнів зазначеної категорії та ключові вектори практичної діяльності вчителя з формування математичних уявлень у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку.
The article notes the relevance of developing modern strategies for teaching learners with intellectual disabilities. Also the adaptive possibilities of students of the specified category and key vectors of practical activity of the teacher on formation of mathematical representations at children with intellectual development disturbances are opened.
 
Publisher ТОВ "ТВОРИ"
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725986/1/%D0%93%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%86.%D0%92.-54-57.pdf
- Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053 <http://orcid.org/0000-0002-2013-8053>) (2021) Some aspects of determining the practical goals of teaching mathematics to learners with intellectual disabilities In: Гуманітарний корпус ТОВ "ТВОРИ", м. Вінниця, Україна, pp. 54-57. ISBN 978-966-949-756-7