Терміни інклюзивної освіти та особливості їх застосування у соціально-психологічній сфері
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/725838/
https://www.psyh.kiev.ua/images/%D0%A1%D0%B5%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B0%D1%80_%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D0%BD%D0%B0%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85_%D1%80%D0%BE%D0%B1%D1%96%D1%82_%D0%86%D0%A1%D0%9F%D0%9F-2021.pdf |
|
Title |
Терміни інклюзивної освіти та особливості їх застосування у соціально-психологічній сфері
Terms of inclusive education and features of their application in the socio-psychological sphere |
|
Creator |
Мельник, Аліна Юріївна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Введення в Україні системи інклюзивної освіти ініціювало перегляд термінів, що стосуються порушень розвитку людини, функціональних можливостей осіб з інвалідністю. Цим змінам також слугували міжнародні вимоги, які полягають у наголошенні на важливості збереження гідності людини і упередження стигматизації та дискримінації особи з інвалідністю. Натомість практика показує, що зміни у термінології не завжди супроводжуються змінами у ставленні людей, а саме до дітей, молоді з інвалідністю, що знижує успішність введення інклюзивної освіти і ствердження дотримання принципів гідності кожної людини. Розуміння місця та значення застосування термінів, які стосуються функціональних можливостей людини, є важливим як для фахівців, так і для розбудови толерантного інклюзивного суспільства.
The introduction of an inclusive education system in Ukraine has initiated a revision of the terms relating to human developmental disabilities and the functional capabilities of persons with disabilities. These changes have also been met by international requirements, which emphasize the importance of preserving human dignity and preventing the stigmatization and discrimination of persons with disabilities. Instead, practice shows that changes in terminology are not always accompanied by changes in the attitudes of people, namely children, young people with disabilities, which reduces the success of the introduction of inclusive education and the assertion of the principles of dignity of every person. Understanding the place and meaning of the use of terms related to human functional capabilities is important both for professionals and for building a tolerant inclusive society. |
|
Publisher |
Інститут соціальної та політичної психології
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/725838/1/%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%90.%D0%AE.%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BC%D1%96%D0%BD%D0%B8%20%D0%86%D0%9E%20%D1%82%D0%B0%20%D0%BE%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D1%97%D1%85%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Мельник, Аліна Юріївна (orcid.org/0000‐0002‐7386‐8770 <http://orcid.org/0000‐0002‐7386‐8770>) (2021) Terms of inclusive education and features of their application in the socio-psychological sphere In: Tехнології забезпечення роботи практичного психолога з дітьми та молоддю з особливими освітніми потребами: Збірник наукових робіт учасників круглого столу та науково-методичного семінару (19 березня 2021 року) Інститут соціальної та політичної психології, м. Київ, Україна. |
|