Record Details

Психологічні особливості ставлення педагогів до змін в освіті та готовність до підтримки ними освітньої реформи

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725837/
https://fdotadotr.files.wordpress.com/2021/05/d09ed181d0b2d196d182d0bdd196d0b9-d0bfd180d0bed181d182d196d180-d0b2-d0bad0bed0bdd182d0b5d0bad181d182d196-d0b3d183d0bcd0b0d0bdd196d181d182d0b8d187d0bdd0bed197-d0bfd0b0d180d0b0d0b4d0b8d0b3d-4.pdf
 
Title Психологічні особливості ставлення педагогів до змін в освіті та готовність до підтримки ними освітньої реформи
The psychological features of teachers' attitude to education changes and ready to support for education reform
 
Creator Капустюк, О.М.
Пастушенко, В.С.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
373 Kinds of school providing general education
 
Description В статті представлений аналіз використання деяких категорій: «психологічне ставлення», «готовність педагогів до підтримки» та «психологічні бар’єри особистості». Визначено психологічне ставлення як динамічна характеристика індивідуальної свідомості педагога. Досліджено вплив психологічного ставлення на готовність педагогів до підтримки освітньої реформи, виявлено основні труднощі готовності педагогів до змін у подальшому професійному становленні, самовдосконаленні особистісних якостей та професійному розвитку.
The article presents the analysis of the use of the some categories: «psychological attitude», «teachers' readiness to support» and «personal psychological barriers». Define psychological attitude as dynamic characteristics of individual consciousness of the teachers. Influence of psychological attitude is investigational on embodiment of teachers' readiness to support for education reform , basic difficulties of the teachers' readiness to changes professional becoming, self-improvement of personal skills, professional development
 
Publisher Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України, Canadian publishing office “Accent Graphics Communications & Publishing”
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725837/1/%D0%9F%D0%A1%D0%98%D0%A5%D0%9E%D0%9B%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%86%20%D0%9E%D0%A1%D0%9E%D0%91%D0%9B%D0%98%D0%92%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%92%D0%9B%D0%95%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%9F%D0%95%D0%94%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%92%20%D0%94%D0%9E%20%D0%97%D0%9C%D0%86%D0%9D%20%D0%92%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%86%20%D0%A2%D0%90%20%D0%93%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%92%D0%9D%D0%86%D0%A1%D0%A2%D0%AC%20%D0%94%D0%9E%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%A2%D0%A0%D0%98%D0%9C%D0%9A%D0%98%20%D0%9D%D0%98%D0%9C%D0%98%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%9D%D0%AC%D0%9E%D0%87%20%D0%A0%D0%95%D0%A4%D0%9E%D0%A0%D0%9C%D0%98.pdf
- Капустюк, О.М. (orcid.org/0000-0003-4657-8556 <http://orcid.org/0000-0003-4657-8556>) and Пастушенко, В.С. (orcid.org/0000-0002-2689-2030 <http://orcid.org/0000-0002-2689-2030>) (2021) The psychological features of teachers' attitude to education changes and ready to support for education reform Освітній простір в контексті гуманістичної парадигми: психологічні пріоритети сучасності. pp. 87-97. ISSN ISBN 978-1-77192-605-5