Record Details

Критичне мислення – один із важливих чинників сучасної технології розвитку дітей з особливими потребами

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725943/
http://naps.gov.ua/uploads/files/press/hist-phil-edu-2021.pdf
 
Title Критичне мислення – один із важливих чинників сучасної технології розвитку дітей з особливими потребами
Critical thinking is one of the important factors in modern technology for the development of children with special needs
 
Creator Шевченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У тезах розповідається, що у період реформування шкільного процесу для дітей з особливими потребами є дуже важливою технологія розвитку критичного мислення в основі якої лежить мова. Вказується на те, що саме за допомогою кpитичного мислення будуть краще розвиватися їх творчі здібності, швидше здобуватимуться уміння оперувати мовними навичками.
The abstracts say that in the period of reforming the school process for children with special needs is a very important technology for the development of critical thinking, which is based on language. It is pointed out that it is with the help of critical thinking that their creative abilities will be better developed, and the ability to operate with language skills will be acquired faster.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725943/1/hist-phil-edu-2021-241-244...pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0432-8893 <http://orcid.org/0000-0002-0432-8893>) (2021) Critical thinking is one of the important factors in modern technology for the development of children with special needs In: History and philosophy of education in independent Ukraine: counter-versions of modern scientific knowledge: coll. Abstracts of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with International Participation, June 8, 2021, Kyiv Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 241-244. ISBN 978–966–644–585–1