Методологічні засади дослідження проблеми фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті: обґрунтування підходів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/725758/
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/23944 |
|
Title |
Методологічні засади дослідження проблеми фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті: обґрунтування підходів
Methodological principles of studying the problem of physical and mathematical training of senior pupils in the context of their preparation for studies at an engineering university: justification of the approaches |
|
Creator |
Муранова, Н.П.
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 5 Мathematics. natural sciences 51 Mathematics 53 Physics |
|
Description |
У статті представлено провідні методологічні підходи до проблеми фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання у технічному університеті: компетентнісний, особистісно орієнтований, діяльнісний, системний. З’ясовано сутність та зміст кожного з означених підходів, виявлено основні характеристики діяльності старшокласника у процесі підготовки до навчання в технічному університеті. Здійснено класифікацію системних утворень за проблемою фізико-математичної підготовки старшокласників у системі доуніверситетської підготовки.
The article presents the major methodological approaches to the problem of physico-mathematical training of senior pupils in the context of their preparation for studies at an engineering university – namely: competence-based, person-centered, action and system approaches. The essence and content of each of them as well as the main features of senior pupils work in the course of his training for studies at an engineering university have been defined. System formations have been classified according to the problem of physico-mathematical training of senior pupils as a part of their pre-university training. |
|
Publisher |
ПП "Видавництво "Фенікс"
|
|
Date |
2013
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/725758/1/75-%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81.%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB.%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1.%20%D1%84%D0%BC%D0%BF%20%D1%81%D1%82.%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87.%20%D0%B2%20%D1%82%D0%B5%D1%85.%20%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2.%20%D0%BE%D0%B1%D0%B3%D1%80%D1%83%D0%BD%D1%82%D1%83%D0%B2.%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%85._1.pdf
- Муранова, Н.П. (2013) Methodological principles of studying the problem of physical and mathematical training of senior pupils in the context of their preparation for studies at an engineering university: justification of the approaches Рідна школа, 3 (999). ISSN 0131-6788 |
|