Record Details

Основні організаційні аспекти проходження педагогічної практики майбутніми магістрами психології в закладах вищої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725754/
http://tpgnpu.ho.ua/images/my_images/doc_pdf/vidavnictvo/2021/tezi_konf_02-04-2021.pdf
 
Title Основні організаційні аспекти проходження педагогічної практики майбутніми магістрами психології в закладах вищої освіти
Основные организационные аспекты прохождения педагогической практики будущими магистрами психологии в учреждениях высшего образования
The Main Organizational Aspects of the Passing of Pedagogical Practice by Future Masters of Psychology in Higher Education Institutions
 
Creator Ростока, Марина Львівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Автор звертає увагу на те, що складовою освітньої підготовки майбутніх психологів у магістратурі, яка забезпечує підвищення якісних показників формування їхньої професійної компетентності в закладах вищої освіти, є педагогічна практика. У тезах доповіді наголошується на тому, що педагогічна практика поєднує теоретичну частину підготовки майбутніх магістрів психології як педагогів вищої школи, викладачів дисциплін з психологічних наук, з практичною діяльністю в закладах вищої освіти, сприяє розвитку у них творчого потенціалу як психологів у педагогічній діяльності
Автор обращает внимание на то, что составляющей образовательной подготовки будущих психологов в магистратуре, которая обеспечивает повышение качественных показателей формирования их профессиональной компетентности в учреждениях высшего образования, является педагогическая практика. В тезисах доклада отмечается то, что педагогическая практика сочетает теоретическую часть подготовки будущих магистров психологии как педагогов высшей школы, преподавателей дисциплин по психологическим наукам, с практической деятельностью в учреждениях высшего образования, способствует развитию у них творческого потенциала как психологов в педагогической деятельности.
The author draws attention to the fact that pedagogical practice is a component of the educational training of future psychologists in the magistracy, which provides an increase in the quality indicators of the formation of their professional competence in higher education institutions. In the theses of the report, it is noted that pedagogical practice combines the theoretical part of the training of future masters of psychology as teachers of higher education, teachers of disciplines in psychological sciences, with practical activities in higher education institutions, contributes to the development of their creative potential as psychologists in pedagogical activity.
 
Publisher Глухівський НПУ ім. О. Довженка
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725754/1/Rostoka%20ML%20tezy%202021.pdf
- Ростока, Марина Львівна (orcid.org/0000-0002-1891-5482 <http://orcid.org/0000-0002-1891-5482>) (2021) The Main Organizational Aspects of the Passing of Pedagogical Practice by Future Masters of Psychology in Higher Education Institutions In: The Development of the Pedagogical Skills of the future teacher in the Context of Educational Transformations: mater.of the Internatioal Scientific and Practical Conference (April 2, 2021) Глухівський НПУ ім. О. Довженка, м. Глухів, Україна, pp. 140-142. ISBN 978-966-376-079-7