Методологічні засади фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/725699/
http://er.nau.edu.ua/handle/NAU/23966 |
|
Title |
Методологічні засади фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті
Methodological principles of studying the problem of physical and mathematical training of senior pupils in the context of their preparation for studies at an engineering university: justification of the approaches |
|
Creator |
Муранова, Н.П.
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics 378 Higher education. Universities. Academic study 51 Mathematics 53 Physics |
|
Description |
В статті представлено аналіз провідних методологічних підходів до проблеми фізико-математичної підготовки старшокласників до навчання в технічному університеті – компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, системного. З’ясовано специфіку розгляду методології досліджуваної проблеми на рівні філософського знання, загальнонауковому та конкретно науковому рівні. Сформульовано висновок про необхідність використання в процесі дослідження теорій мотивації та соціалізації для комплексного аналізу проблеми фізико-математичної підготовки старшокласників.
The paper presents an analysis of the major methodological approaches to the problem of physico-mathematical training of senior pupils in the context of their preparation for studies at an engineering university – (expertise, person-oriented, activity-oriented, and system approaches). The peculiarity of considering the methodology of the problem under study at the level of philosophical knowledge as well as at the fundamental-science and concrete-science levels has been established. A conclusion has been made about the need of using motivation and socialization theories in research with the purpose of complex analysis of the problem of physico-mathematical training of senior pupils. |
|
Publisher |
Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/725699/1/70-%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%20%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B8%20%D1%84%D0%BC%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%B3.%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D1%88.%20%D0%B4%D0%BE%20%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87.%20%D0%B2%20%D1%82%D0%B5%D1%85.%20%D1%83%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%B8%D1%82%D0%B5%D1%82%D1%96_1.pdf
- Муранова, Н.П. (2012) Methodological principles of studying the problem of physical and mathematical training of senior pupils in the context of their preparation for studies at an engineering university: justification of the approaches Науковий часопис Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова. Секція 5 «Педагогічні науки: реалії та перспективи», 34. |
|