Використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках української мови
Zhytomyr State University Library
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://eprints.zu.edu.ua/32941/
|
|
Title |
Використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках української мови
|
|
Creator |
Кучерук, О. А.
Магдич, Т. П. |
|
Subject |
LB Theory and practice of education
|
|
Description |
У статті поставлено проблему використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності в українськомовної особистості ліцеїста. Розглянуто громадянську компетентність як одну з ключових і таку, що корелює з предметом «Українська мова» в закладах середньої освіти третього ступеня. На основі аналізу теоретичних положень і синтезу різних наукових ідей уточнено сутність понять «ключові компетентності», «громадянська компетентність», «електронні освітні ресурси». За даними анкетування та індивідуального опитування вчителів-словесників з’ясовано реальний стан використання електронних освітніх ресурсів у процесі компетентнісно орієнтованого навчання української мови учнів ліцеїв. Визначено навчально-виховний потенціал окремих електронних ресурсів, здійснено огляд їх з погляду доцільності використання для формування громадянської компетентності в учнів 10-11-х класів під час навчання української мови. Представлено розробку кейсу інтерактивних вправ, розміщених на сайті learningApps.org, з теми «Лексикологія. Моє слово – моя відповідальність», що через змістове наповнення сприяє формуванню громадянської компетентності в юних носіїв української мови. Акцентовано на тому, що кейс відповідних вправ уможливлює розвиток в учнів громадянських знань, мовної свідомості, критичного мислення, культивування в юних носіїв української мови прийнятих у державі цінностей, формування гідного ставлення до прав і обов’язків громадянина України. Узагальнено результати використання описаного в статті кейсу інтерактивних вправ у процесі навчання української мови з метою формування громадянської компетентності в учнів ліцеїв. Визначено перспективи дослідження проблеми використання електронних ресурсів під час навчання української мови для формування мовної особистості, яка володіє кількома компетентностями. |
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
ukraine |
|
Identifier |
http://eprints.zu.edu.ua/32941/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%95%D0%9E%D0%A0_%D0%9C%D0%B0%D0%B3%D0%B4%D0%B8%D1%87_2019.pdf
Кучерук, О. А. and Магдич, Т. П. (2020) Використання електронних освітніх ресурсів для формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках української мови. Інформаційні технології і засоби навчання, 75 (1). pp. 115-126. |
|