Record Details

Психологічні умови розвитку цифрової компетентності педагогічних працівників

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/725425/
 
Title Психологічні умови розвитку цифрової компетентності педагогічних працівників
Psychological conditions for the development of digital competence of pedagogical workers
 
Creator Лукіянчук, Алла Миколаївна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description На основі теоретичного аналізу визначено основні проблеми розвитку цифрової компетентності педагогів у сучасному освітньому середовищі. Розглянуто психологічні умови розвитку цифрової компетентності педагогічних працівників у системі професійної освіти. Описано ціннісно-мотиваційний компонент, рефлексійний компонент, діяльнісний компонент цифрової компетентності як складники психологічних умов. Вказано перспективи розвитку цифрової компетентності як основа професіоналізації.
On the basis of theoretical analysis the main problems of development of digital competence of teachers in the modern educational environment are defined. The psychological conditions for the development of digital competence of teachers in the system of vocational education are considered. The value-motivational component, reflection component, activity component of digital competence as components of psychological conditions are described. Prospects for the development of digital competence as a basis for professionalization are indicated.
 
Publisher Українська інженерно-педагогічна академія
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/725425/1/%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9B%D1%83%D0%BA%D1%96%D1%8F%D0%BD%D1%87%D1%83%D0%BA%20%D0%90.%D0%9C..pdf
- Лукіянчук, Алла Миколаївна (orcid.org/0000-0002-1597-5367 <http://orcid.org/0000-0002-1597-5367>) (2021) Psychological conditions for the development of digital competence of pedagogical workers In: Forum SOIS, 2021: розбудова єдиного відкритого інформаційного простору освіти впродовж життя Українська інженерно-педагогічна академія, м. Харків, Україна. (Submitted)