Record Details

Модель підготовки вчителя, орієнтованої на школу в Греції

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/724650/
 
Title Модель підготовки вчителя, орієнтованої на школу в Греції
Модель подготовки учителя, ориентированной на школу в Греции
The Model of Teacher Training Based on Greece School
 
Creator Постригач, Н.О.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Метою статті є аналіз ролі директора школи у реалізації моделі підготовки вчителя, орієнтованої на школу у питаннях планування, організації і реалізації шкільно-орієнтованого навчання у секторі початкової та середньої освіти в рамках грецької системи освіти, відповідно до її особливих соціальних, расових і культурних характеристик. Зміст програм підготовки, орієнтованої на школу, засвідчує необхідність особистісного і професійного розвитку вчителя, посилення його педагогічної та викладацької підготовки, а також загального поліпшення роботи шкільного підрозділу в якості основних переваг, які є результатом моделі підготовки, орієнтованої на школу.
Целью статьи является анализ роли директора школы в реализации модели подготовки учителя, ориентированной на школу в вопросах планирования, организации и реализации школьно-ориентированного обучения в секторе начального и среднего образования в рамках греческой системы образования, в соответствии с ее особыми социальными, расовыми и культурными характеристиками. Содержание программ подготовки, ориентированной на школу, свидетельствует о необходимости личностного и профессионального развития учителя, усиление их педагогической и преподавательской подготовки, а также общего улучшения работы школьного подразделения в качестве основных преимуществ, полученных
в результате модели подготовки, ориентированной на школу.
Teacher education has a special place in the educational system of each country. The quality of teacher training
is the key to eff ective training competitive human capital of the country, fulfi llment of each individual, providing
labor market and the state highly qualifi ed specialists.In the article the features of organization and implementation
of school-focused training model in the Greek school context have been defi ned, according to its special social, racial and cultural characteristics. The main point of this paper is the innovative, fl exible and decentralized practice
of school-focused training, which can meet the specialized training needs of a school unit and educational work.
The article aims to analyze the role of the headmaster of the model teacher training, school-oriented planning,
organization and implementation of school-based learning sector primary and secondary education within the Greek
education system, according to its specifi c social, racial and cultural characteristics.
 
Publisher Ужгородський національний університет
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/724650/1/Nvuuped_2016_2_53.pdf
- Постригач, Н.О. (orcid.org/0000-0002-5433-2938 <http://orcid.org/0000-0002-5433-2938>) (2016) The Model of Teacher Training Based on Greece School Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», 2 (39). pp. 197-199. ISSN 2524-0609