Record Details

Мережеві педагогічні спільноти як інструментарій професійного розвитку вчителя до формування ключових компетентностей учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723870/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/logos/issue/view/13.03.2020
10.36074/13.03.2020.v2
 
Title Мережеві педагогічні спільноти як інструментарій професійного розвитку вчителя до формування ключових компетентностей учнів
Network pedagogical communities as a tool for professional development of teachers to form key competencies of students
 
Creator Левченко, Фессалоніка Григорівна
 
Subject 374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Розглянуті мережеві педагогічні спільноти як ефективна групова форма самоосвітньої діяльності. Представлено ефективність цієї форми діяльності, що полягає в організації спільної діяльності; створенню єдиного інформаційного простору; обміну досвідом, підтримкою і співробітництвом; поширенню успішних педагогічних практик; організації формального і неформального спілкування на професійні теми; ініціації віртуальної взаємодії для подальшої взаємодії поза Інтернетом.
Network pedagogical communities as an effective group form of self-educational activity are considered. The efficiency of this form of activity, which consists in the organization of joint activities, is presented; creation of a single information space; exchange of experience, support and cooperation; dissemination of successful pedagogical practices; organization of formal and informal communication on professional topics; initiation of virtual interaction for further interaction outside the Internet.
 
Publisher Piattaforma scientifica europea
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723870/1/1328-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B8-2323-1-10-20200315.pdf
- Левченко, Фессалоніка Григорівна (orcid.org/0000-0003-4295-2934 <http://orcid.org/0000-0003-4295-2934>) (2020) Network pedagogical communities as a tool for professional development of teachers to form key competencies of students In: Le tendenze e modelli di sviluppo della ricerсhe scientifici:Raccolta di articoli scientifici«ΛΌГOΣ» con gli atti della Conferenza scientifica e pratica internazionale Piattaforma scientifica europea, с. Roma, Italia, pp. 100-102. ISBN 978-88-31277-12-9
10.36074/13.03.2020.v2
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.36074/13.03.2020.v2