Мережеві педагогічні спільноти як інструментарій професійного розвитку вчителя до формування ключових компетентностей учнів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/723870/
https://ojs.ukrlogos.in.ua/index.php/logos/issue/view/13.03.2020 10.36074/13.03.2020.v2 |
|
Title |
Мережеві педагогічні спільноти як інструментарій професійного розвитку вчителя до формування ключових компетентностей учнів
Network pedagogical communities as a tool for professional development of teachers to form key competencies of students |
|
Creator |
Левченко, Фессалоніка Григорівна
|
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Розглянуті мережеві педагогічні спільноти як ефективна групова форма самоосвітньої діяльності. Представлено ефективність цієї форми діяльності, що полягає в організації спільної діяльності; створенню єдиного інформаційного простору; обміну досвідом, підтримкою і співробітництвом; поширенню успішних педагогічних практик; організації формального і неформального спілкування на професійні теми; ініціації віртуальної взаємодії для подальшої взаємодії поза Інтернетом.
Network pedagogical communities as an effective group form of self-educational activity are considered. The efficiency of this form of activity, which consists in the organization of joint activities, is presented; creation of a single information space; exchange of experience, support and cooperation; dissemination of successful pedagogical practices; organization of formal and informal communication on professional topics; initiation of virtual interaction for further interaction outside the Internet. |
|
Publisher |
Piattaforma scientifica europea
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/723870/1/1328-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B8-2323-1-10-20200315.pdf
- Левченко, Фессалоніка Григорівна (orcid.org/0000-0003-4295-2934 <http://orcid.org/0000-0003-4295-2934>) (2020) Network pedagogical communities as a tool for professional development of teachers to form key competencies of students In: Le tendenze e modelli di sviluppo della ricerсhe scientifici:Raccolta di articoli scientifici«ΛΌГOΣ» con gli atti della Conferenza scientifica e pratica internazionale Piattaforma scientifica europea, с. Roma, Italia, pp. 100-102. ISBN 978-88-31277-12-9 10.36074/13.03.2020.v2 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.36074/13.03.2020.v2
|
|