Record Details

Типи і види вправ для навчання мови

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/724589/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=10209
 
Title Типи і види вправ для навчання мови
Types and kinds of exercises for language learning
 
Creator Хорошковська-Носач, Тетяна Петрівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У тезах висвітлено теоретичний аспект проблеми типів і видів вправ для навчання мови. Розглянуто поняття «вправа» у психологічний, дидактичній та літературі, що стосується методики навчання мов. Розглянуто різні класифікації типів і видів вправ. Зроблено висновок, що досі відсутня єдина класифікація їх. Зазначено, що кожна з класифікацій має свої переваги й недоліки.
Theses cover the theoretical aspect of the problem of types and kinds of exercises for language learning. The concept of "exercise" in psychological, didactic and literature related to the methodology of language learning is considered. Different classifications of types and kinds of exercises are considered. It is concluded that there is still no single classification. It is noted that each of the classifications has its advantages and disadvantages.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2021
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/724589/1/%D0%9A%D0%BE%D0%BC%D0%BF.%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%94%D0%BD%D1%82.%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87_29.03.2021_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%A5%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-%D0%9D%D0%BE%D1%81%D0%B0%D1%87_%D0%A1.242-244.pdf
- Хорошковська-Носач, Тетяна Петрівна (orcid.org/0000-0001-9505-0817 <http://orcid.org/0000-0001-9505-0817>) (2021) Types and kinds of exercises for language learning In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції. Київ, 29 березня 2021 р. Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 242-244. ISBN 978-966-644-588-2