Система Moodle як засіб масового дистанційного навчання учнів на карантині
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/724581/
|
|
Title |
Система Moodle як засіб масового дистанційного навчання учнів на карантині
Moodle System as a Means of Mass Distance Learning of Pupils in Quarantine |
|
Creator |
Spirin, Oleg
Kolos, Kateryna Demianchuk, Elena Kovalchuk, Olena Hrabovskii, Petro |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У дослідженні проаналізовано сучасний стан впровадження дистанційного навчання у закладах загальної середньої освіти та наявні недоліки організації цієї форми навчання під час карантину; виокремлено необхідні засоби для ефективної організації дистанційного навчання. Обґрунтовано доцільність розгортання на базі платформи Moodle «Освітнього порталу для закладів загальної середньої освіти» та визначено передумови його використання учасниками навчального процесу зазначених закладів; представлено структуру електронного освітнього ресурсу. Встановлено, що для учнів найдоцільніше використовувати тижневий формат курсу, що передбачає час для опрацювання учнем навчальних матеріалів самостійно чи за підтримки тьютора відповідно до навчального розкладу, для виконання домашніх завдань, для відпочинку, хобі та самовдосконалення. Наведено приклад структури дистанційного курсу для окремого класу закладу загальної середньої освіти. Виділено обов’язкові змістові елементи у структурі дистанційного курсу
The study analyzes the current state of implementation of distance learning in general secondary education and the existing shortcomings of the organization of this form of education during quarantine; the necessary means for the effective organization of distance learning are allocated. The expediency of deployment on the basis of the Moodle platform "Educational portal for general secondary education institutions" is substantiated and the preconditions for its use by the participants of the educational process of these institutions are determined; the structure of the electronic educational resource is presented. It is established that it is most expedient for students to use the weekly format of the course, which provides time for the student to study educational materials independently or with the support of a tutor according to the curriculum, for homework, recreation, hobbies and self-improvement. An example of the structure of a distance course for a particular class of general secondary education is given. Mandatory content elements in the structure of the distance course are highlighted. |
|
Date |
2020
|
|
Type |
Conference or Workshop Item
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/724581/1/%D0%A1%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0.pdf
- Spirin, Oleg (orcid.org/0000-0002-9594-6602 <http://orcid.org/0000-0002-9594-6602>), Kolos, Kateryna (orcid.org/0000-0002-1038-8569 <http://orcid.org/0000-0002-1038-8569>), Demianchuk, Elena, Kovalchuk, Olena and Hrabovskii, Petro (orcid.org/0000-0002-2555-3678 <http://orcid.org/0000-0002-2555-3678>) (2020) Moodle System as a Means of Mass Distance Learning of Pupils in Quarantine In: Professional Development of Specialists in the Digitized Society: Current Trends, 12-13 листопада 2020, м. Київ, Україна. |
|