Record Details

Особенности коррекционной работы с детьми с аутизмом в условиях дошкольного образовательного учреждения

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721713/
http://rep.barsu.by/handle/data/5075
 
Title Особенности коррекционной работы с детьми с аутизмом в условиях дошкольного образовательного учреждения
Peculiarities of corrective work with children with autism in the conditions of a preschool educational institution
Особливості корекційної роботи з дітьми з аутизмом в умовах дошкільного навчального закладу
 
Creator Шевченко, Юлія Василівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Забота о реализации права ребёнка на полноценное и свободное развитие является неотъемлемой частью деятельности любого образовательного учреждения, особенно актуально это по отношению к детям с аутизмом. Ранний детский аутизм (РДА) — это особая форма нарушения психического развития с неравномерностью формирования различных психических функций, со своеобразными эмоционально-поведенческими, речевыми и интеллектуальными расстройствами, что в большинстве случаев приводит к значительной социальной дезадаптации. Проблема коррекционной помощи детям с РДА в последнее время в Украине встаёт всё острее. Это происходит в связи с увеличением количества таких детей в массовых и специальных учреждениях образования, расширением опыта дифференциальной диагностики и опыта коррекционной работы. Данной теме посвящены работы многих известных учёных (К. О. Островская, Т. В. Скрипник, М. М. Либлинг, К. С. Лебединская, О. С. Никольская, Е. Р. Боенская, Н. Г. Манелис, В. М. Башина и др.).
Taking care of the child's right to full and free development is an integral part of the activities of any educational institution, this is especially important in relation to to children with autism. Early Childhood Autism (EDA) is a special form of mental development disorder with uneven formation of various mental functions, with peculiar emotional-behavioral, speech and intellectual disorders, which in most cases leads to significant social maladjustment. Recently, the problem of correctional care for children with RDA in Ukraine it is becoming more acute. This is due to the increase in the number of such children in mass and special educational institutions, the expansion of the experience of differential diagnosis and the experience of correctional work. This topic is the subject of the works of many famous scientists (K.O. Ostrovskaya, T.V. Skripnik, M. M. Liebling, K. S. Lebedinskaya, O. S. Nikolskaya, E. R. Boenskaya, N. G. Manelis, V. M. Bashina and others).
Турбота про реалізацію права дитини на повноцінне і вільний розвиток є невід'ємною частиною діяльності будь-якого освітнього закладу, особливо актуально це по відношенню до дітей з аутизмом. Ранній дитячий аутизм (РДА) - це особлива форма порушення психічного розвитку з нерівномірністю формування різних психічних функцій, зі своєрідними емоційно-поведінковими, мовними й інтелектуальними розладами, що в більшості випадків призводить до значної соціальної дезадаптації. Проблема корекційної допомоги дітям з РДА останнім часом в Україні постає все гостріше. Це відбувається у зв'язку зі збільшенням кількості таких дітей в масових і спеціальних установах освіти, розширенням досвіду диференціальної діагностики та досвіду корекційної роботи. Цій темі присвячені роботи багатьох відомих вчених (К. О. Островська, Т. В. Скрипник, М. М. Ліблінг, К. С. Лебединська, О. С. Нікольська, Є. Р. боенских, Н. Г. Манеліс, В. М. Башина і ін.).
 
Publisher БарГУ
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721713/1/%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%AE.%D0%92._%D0%91%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87%D1%96.pdf
- Шевченко, Юлія Василівна (orcid.org/0000-0002-1861-3433 <http://orcid.org/0000-0002-1861-3433>) (2019) Peculiarities of corrective work with children with autism in the conditions of a preschool educational institution In: Х Международный научно-практический семинар «Дошкольное образование: опыт, проблемы, перспективы» БарГУ, м. Барановичі, Республіка Білорусь, pp. 192-193. ISBN 978-985-498-849-8