Record Details

Ретроспективний аналіз підходів до визначення поняття "зміст освіти" в педагогічній науці ХХ століття

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723877/
 
Title Ретроспективний аналіз підходів до визначення поняття "зміст освіти" в педагогічній науці ХХ століття
Retrospective analysis of going near determination of concept “educational content” in pedagogical science of ХХ age
 
Creator Коршевнюк, Т. В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
57 Biological sciences in general
 
Description На підставі ретроспективного аналізу педагогічної літератури у статті розкрито сутність поняття “зміст освіти”, сформованого в радянський і пострадянський періоди ХХ століття, узагальнено погляди дидактів на склад і структуру змісту освіти.
On the basis of retrospective analysis of pedagogical literature in the article revealed the essence of the concept “educational content”, formed in the Soviet and post-Soviet periods of the twentieth century, summarized the views of didactics scientists on the composition and structure of educational content.
 
Publisher НПУ імені М.П. Драгоманова
 
Date 2014
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723877/1/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D1%88%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BC%202014.pdf
- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808 <http://orcid.org/0000-0003-0430-5808>) (2014) Retrospective analysis of going near determination of concept “educational content” in pedagogical science of ХХ age Наукові записки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія: Педагогічні та історичні науки (121). pp. 89-99. ISSN 966-660-016-1