Ретроспективний аналіз підходів до визначення поняття "зміст освіти" в педагогічній науці ХХ століття
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/723877/
|
|
Title |
Ретроспективний аналіз підходів до визначення поняття "зміст освіти" в педагогічній науці ХХ століття
Retrospective analysis of going near determination of concept “educational content” in pedagogical science of ХХ age |
|
Creator |
Коршевнюк, Т. В.
|
|
Subject |
373 Kinds of school providing general education
57 Biological sciences in general |
|
Description |
На підставі ретроспективного аналізу педагогічної літератури у статті розкрито сутність поняття “зміст освіти”, сформованого в радянський і пострадянський періоди ХХ століття, узагальнено погляди дидактів на склад і структуру змісту освіти.
On the basis of retrospective analysis of pedagogical literature in the article revealed the essence of the concept “educational content”, formed in the Soviet and post-Soviet periods of the twentieth century, summarized the views of didactics scientists on the composition and structure of educational content. |
|
Publisher |
НПУ імені М.П. Драгоманова
|
|
Date |
2014
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/723877/1/%D0%9A%D0%BE%D1%80%D1%88%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%94%D1%80%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BC%202014.pdf
- Коршевнюк, Т. В. (orcid.org/0000-0003-0430-5808 <http://orcid.org/0000-0003-0430-5808>) (2014) Retrospective analysis of going near determination of concept “educational content” in pedagogical science of ХХ age Наукові записки Національного педагогічного університету ім. М.П. Драгоманова. Серія: Педагогічні та історичні науки (121). pp. 89-99. ISSN 966-660-016-1 |
|