Record Details

Modern methodological approach to the internal assessment of pre-education training professionals

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723739/
http://www.colloquium-journal.org/7-59/
10.24411/2520-6990-2020-11497
 
Title Modern methodological approach to the internal assessment of pre-education training professionals
Сучасний методичний підхід до внутрішньої оцінки якості підготовки фахівців передвищої освіти
 
Creator Ваніна, Н.М.
Котоловець, Л.О.
 
Subject 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description В роботі визначено роль фахової передвищої освіти на компетентнісному підході в системі освіти. Запропоновано методику, яка врахує оцінку залучення роботодавців в освітній процес навчального закладу. Описана можливість залучати роботодавців та громадських експертів до самої оцінки якості навчального закладу. Методика може бути використана для оцінки якості в закладах фахової передвищої освіти України.
The role of professional higher education on the competence approach in the education system is defined in the paper. A methodology is proposed that takes into account the assessment of the involvement of employers in the educational process of the educational institution. The opportunity to involve employers and public experts in the assessment of the quality of the school is described. The methodology can be used to assess the quality in institutions of professional higher education in Ukraine.
 
Publisher Сolloquium-journal
 
Date 2020
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723739/1/%D0%92%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%BD%D0%B0.PDF
- Ваніна, Н.М. (orcid.org/0000-0001-8310-5139 <http://orcid.org/0000-0001-8310-5139>) and Котоловець, Л.О. (2020) Modern methodological approach to the internal assessment of pre-education training professionals Сolloquium-journal, 3 (7/59). pp. 21-25. ISSN 2520-6990
10.24411/2520-6990-2020-11497
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.24411/2520-6990-2020-11497