Record Details

Відповідь світової спільноти на виклики COVID-19 в освіті

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722084/
http://uej.undip.org.ua/Zhurnal/2020/3/Storinky/2.php
 
Title Відповідь світової спільноти на виклики COVID-19 в освіті
Global Community Response to Covid-19 Challenges in Education
 
Creator Локшина, Олена Ігорівна
Глушко, Оксана Зіновіївна
Джурило, Аліна Петрівна
Кравченко, Світлана Миколаївна
Нікольська, Ніна Вікторівна
Шпарик, Оксана Михайлівна
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
 
Description Пандемія COVID-19, яка охопила світ у 2020 р., завдала удару по системах освіти країн.
Фактично вона спричинила трансформацію усталеного формату організації навчання на всіх рівнях освіти й актуалізувала пошук країнами варіантів відповідей для протидії COVID-19.
Внесок у пошук відповідей зробили і ключові міжнародні організації, що виступили як агенти згуртування освітянської спільноти й запропонували та імплементували універсальні
інструменти організації навчання в умовах коронавірусної кризи. Проведено аналіз опублікованих матеріалів міжнародних організацій (ЮНЕСКО, ОЕСР, ЄС, Світовий банк та ін.), неурядових організацій (The National Center on Education and the Economy (NCEE),National Conference of State Legislatures (NCSL)), праць науковців протягом лютого – травня 2020 р. Зроблено висновок, що багато країн запровадили комплексний підхід до організації навчального процесу в умовах пандемії COVID-19, поєднуючи онлайн-навчання з іншими традиційними інструментами. Важливою складовою реакції країн на COVID-19 в освіті стало виділення цільового фінансування на придбання й забезпечення комп’ютерами і цифровими пристроями та доступом до Інтернету здобувачів освіти, передусім із малозабезпечених сімей. Не менш важливими є пряма фінансова підтримка малозабезпечених сімей урядами і співпраця з батьками.
The article deals with the COVID-19 pandemic impact, that has swept the world in 2020,and has stricken a blow to the education systems of the countries. As the title implies the article describes the world community’s response to pandemic challenges in education. It is especially noted that the pandemic has transformed the established learning formats and techniques at all levels of education. A mention should be made that international organizations have made a huge
contribution to find out the countermeasures to COVID-19. The key international organizations acted as agents of the educational community, and proposed and implemented universal tools for learning in a coronavirus crisis. It should be emphasized that the authors have analyzed the
published materials of international organizations (UNESCO, OECD, EU, World Bank, etc.), nongovernmental organizations (The National Center on Education and the Economy (NCEE), National Conference of State Legislatures (NCSL), academic works. The paper examines the activities that were implemented during February-May 2020. It is worth mentioning that many countries all over the world have introduced an integrated approach to organizing the learning process in the context of the COVID-19 pandemic, combining online learning with other traditional tools. An important part of the global community response to COVID-19 in education has been the allocation of targeted funding for the purchase and provision of computers and digital devices, as well as
access to the Internet for students, especially from low-income families. Equally important is the direct financial support of low-income families by governments, as well as cooperation with parents.
In the conclusions it is stressed the absence in some countries or underdevelopment of the legal and regulatory framework for the transformation of the educational process into online platforms; inflexibility of the authorities' response to changes in educational reality and delays in adapting the content of education; lack of ICT skills; lack of technical capabilities; complexity of some subjects
transformation; parents’ unwillingness to support children in online learning; negative impacts on students’healthcare.
 
Publisher Ін-т педагогіки НАПН України
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722084/1/%D0%9B%D0%BE%D0%BA%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D0%93%D0%BB%D1%83%D1%88%D0%BA%D0%BE%20%D0%94%D0%B6%D1%83%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%BE%20%D0%A8%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B8%D0%BA%20%D0%9D%D1%96%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0.pdf
- Локшина, Олена Ігорівна (orcid.org/0000-0001-5097-9171 <http://orcid.org/0000-0001-5097-9171>), Глушко, Оксана Зіновіївна (orcid.org/0000-0003-0101-9910 <http://orcid.org/0000-0003-0101-9910>), Джурило, Аліна Петрівна (orcid.org/0000-0002-5129-6724 <http://orcid.org/0000-0002-5129-6724>), Кравченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0003-3350-4638 <http://orcid.org/0000-0003-3350-4638>), Нікольська, Ніна Вікторівна (orcid.org/0000-0003-3393-3248 <http://orcid.org/0000-0003-3393-3248>) and Шпарик, Оксана Михайлівна (orcid.org/0000-0001-7507-4950 <http://orcid.org/0000-0001-7507-4950>) (2020) Global Community Response to Covid-19 Challenges in Education Український педагогічний журнал, 3. pp. 14-23. ISSN 2411-1317