Шкільна освіта в Україні у добу незалежності: освіта дітей з особливими потребами (2000 рр.)
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/723420/
https://sci-conf.com.ua/iv-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-world-science-problems-prospects-and-innovations-23-25-dekabrya-2020-goda-toronto-kanada-arhiv/ |
|
Title |
Шкільна освіта в Україні у добу незалежності: освіта дітей з особливими потребами (2000 рр.)
School education in Ukraine since independence: education of children with special needs (2000) Школьное образование в Украине с момента обретения независимости: обучение детей с особыми потребностями (2000 г.) |
|
Creator |
Шевченко, Світлана Миколаївна
|
|
Subject |
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Основою наукових історико-педагогічних досліджень є історіографічний аналіз, що дає змогу визначити мету, завдання, ступінь розробленості досліджуваної проблеми та її наукову новизну. Обґрунтування шкільної освіти спеціальних закладів несе в собі важливе теоретичне і практичне значення для сучасної освіти, оскільки допомагає усвідомити роль інтернатних закладів у становленні та вдосконаленні системи суспільного виховання дітей.
The basis of scientific historical and pedagogical research is historiographic analysis, which allows one to determine the goals, objectives, the degree of elaboration of the problem under study and its scientific novelty. Justification of the school education of special institutions carries an important theoretical and practical significance for modern education, as it helps to understand the role of boarding schools in the formation and improvement of the system of social education of children. Основой научных историко-педагогических исследований является историографический анализ, позволяет определить цели, задачи, степень разработанности исследуемой проблемы и ее научную новизну. Обоснование школьного образования специальных заведений несет в себе важное теоретическое и практическое значение для современного образования, поскольку помогает осознать роль интернатных учреждений в становлении и совершенствовании системы общественного воспитания детей. |
|
Publisher |
Perfect Publishing
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/723420/1/WORLD-SCIENCE-PROBLEMS-PROSPECTS-AND-INNOVATIONS-23-25.12.2020-748-752_%D0%A2%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%20%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A1.%D0%9C..pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (orcid.org/0000-0002-0432-8893 <http://orcid.org/0000-0002-0432-8893>) (2020) School education in Ukraine since independence: education of children with special needs (2000) In: The 4 th International scientific and practical conference «World science: problems, prospects and innovations» (December 23-25, 2020) Perfect Publishing, с. Toronto, Canada, pp. 748-752. ISBN 978-1-4879-3793-5 |
|