Record Details

Використання відеокомунікаційних технологій для підтримки дослідницької діяльності наукових та науково-педагогічних працівників

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723833/
http://ite.kspu.edu/index.php/ite/article/view/821
10.14308/ite000734
 
Title Використання відеокомунікаційних технологій для підтримки дослідницької діяльності наукових та науково-педагогічних працівників
Use of video communication technologies to support research activities of scientists and scientific and pedagogical workers
 
Creator Ткаченко, В.А.
 
Subject 001.32 Learned, scientific societies. Academies
004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проведено аналіз вітчизняного та закордонного досвіду використання відеокомунікаційних технологій для проведення наукових досліджень, використанню яких надаємо перевагу з точки зору досягнення певних цілей наукової діяльності. Так, відеотелефонія – комунікація, проведення нарад, вирішення організаційних питань, відеотрансляція – дистанційне навчання, відеоконференція – проведення науково-практичних заходів, робота у «віддалених» наукових колективах, робочих групах.
На підставі аналізу закордонного та вітчизняного досвіду щодо використання відеокомунікаційних технологій для підтримки дослідницької діяльності наукових та науково-педагогічних працівників виокремлено основні компоненти загальної моделі реалізації відеокомунікаційних технологій, як веборієнтованої системи відеоконференцій
Уточнено наукове поняття дослідницької діяльності, що має основні послідовні дії для такої діяльності, як постановка проблеми, виділення об’єкта дослідження,проєктування чи моделювання процесу діяльності, проведення експерименту, опис і пояснення фактів, отриманих в експерименті, створення гіпотези (теорії), передбачення і перевірку отриманого знання, що визначають специфіку і сутність цієї діяльності
Виявлено, що закордонні дослідники акцентують увагу на інструментах, зокрема відеокомунікаційні технології, для відеоконференції, що забезпечують суттєву підтримку науково-педагогічного, науково-організаційного, науково-технічного, експериментального компонентам дослідницької діяльності наукових та науково-педагогічних працівників. Наведено деякі приклади, що виокремлюються закордонними науковцями для організації і проведення відеоконференцій.
Представлено авторське бачення загальної моделі реалізації відеокомунікаційних технологій, як веборієнтованої системи відеоконференцій та загальної моделі реалізації термінального комплексу користувача відеокомунікаційних технологій, як веборієнтованої системи відеоконференцій.
Виокремлено такі компоненти веборієнтованої системи відеоконференцій: термінальні модулі користувачів та систему електронних комунікацій.
Визначено поняття відеоконференції, відеотелефонії, відеотрансляції як технологій відеокомунікацій, що можуть бути використані для підтримки дослідницької діяльності наукових і науково-педагогічних працівників
The paper reviews and analyzes the domestic and foreign experience of using video communication technologies for carrying out scientific researches. It was determined, that video telephony is usually used for communication, holding session, solving organization problems; video broadcasting is used for distance education; videoconference is used for scientific and practical activities, work at a distance of scientific groups, working groups.
The main components of the general model of the implementation of video communication technologies such as a WEB-oriented video conferencing system are singled out, that based on the analysis of foreign and domestic experience regarding the use of video communication technologies to support the research activities of scientific and pedagogical workers.
The main components of research activity of scientific and scientific and pedagogical workers, which need support of video communication technologies are determined there, namely: scientific-pedagogical, scientific-organizational, scientific-technical, experimental.
It was revealed that foreign researchers focus on video communication technologies, in particular videoconferences, which provide significant support to the research activities of scientific and pedagogical workers. Examples of using cloud computing for organizing and conducting videoconferences are given there.
The author's vision of the general model of the implementation of video communication technologies, as a WEB-oriented video conferencing system, and the general model of the implementation of the terminal complex of the user of the video-communications technologies, as WEB-oriented video conferencing system, is presented.
The main components of the WEB-oriented video conferencing system are distinguished: terminal user modules and electronic communications system.
The concept of videoconference, video telephony, video-broadcasting as the technologies of video communications, which can be used to support the research activities of scientific and scientific-pedagogical workers, is defined in the paper.
 
Publisher Херсонський державний університет
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723833/2/%D0%A2%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%A5%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BD_2020.pdf
- Ткаченко, В.А. (orcid.org/0000-0003-4028-4522 <http://orcid.org/0000-0003-4028-4522>) (2020) Use of video communication technologies to support research activities of scientists and scientific and pedagogical workers Інформаційні технології в освіті, 4 (45). pp. 96-111. ISSN 2306-1707
10.14308/ite000734
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.14308/ite000734