Record Details

Професійне зростання педагогів в умовах цифрової освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723198/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4202
10.33407/itlt.v80i6.4202
 
Title Професійне зростання педагогів в умовах цифрової освіти
Professional growth of teachers in the conditions of digital education
Профессиональное развитие педагогов в условиях цифровизации
 
Creator Рябова, З.В.
Єльникова, Галина Василівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття актуалізує на необхідності трансформаційних процесів в освіті в умовах цифровізації. У тексті уточняється структура професійної компетентності педагогів у сучасних умовах через введення трьох блоків: спроможність особистості педагога до ефективної педагогічної діяльності як в очній формі навчання, так і в дистанційній з використанням цифрових сервісів; навичок: професійних; універсальних; цифрових; навичок успішності професійної діяльності на основі проєктного типу мислення як в реальному, так і в цифровому просторі. У статті аналізуються сучасні дослідження, в яких описуються засоби надання освітніх послуг в умовах цифровізації. Зазначається, що традиційні засоби дистанційного навчання, наприклад, використання платформи Moodle, продовжують успішно працювати. Разом із тим, з’явилися й інноваційні, наприклад, Open University (УВУПО). Акцентується, що в сучасних умовах Інтернет стає засобом праці, що спонукає формувати у суб’єктів освітнього процесу інформаційну культуру, зокрема навички володіння цифровими технологіями в професійній діяльності. Наприклад, використовувати конференції Zoom; BigBlueButton (Open Source Web Conferencing); Google Meet тощо для організацій освітнього процесу й інформації про навчальний контент в режимі реального часу. Зазначається, що в межах е-learning необхідно формувати такі цифрові навички як scaffolding «long read» та ін. Крім того, підкреслюється, що провідною навичкою стає опитування здобувачів освіти Інтернет-конструкторами. Автори, як приклад наводять е-ресурс для конструювання тестів перевірки засвоєння навчального контенту та зворотного зв’язку - LearningApps.org. У статті також приділено увагу технологіям Інтернет-маркетингу та використанню саме мобільних месенджерів для оцінювання та просування освітніх послуг. Наголошується, що провідним попитом в системі підвищення кваліфікації фахівців є розвиток гнучкості професійних здатностей («Soft skills»), які утворюють сукупність неспеціальних навичок й забезпечують високу продуктивність та результативність професійної діяльності. Порушуються питання щодо вмотивування та забезпечення успішності здобувачів освіти, а також оптимального вибору технологій, методів і форм для навчання засобами електронного зв’язку. Зазначається, що цифрова компетентність педагога базується на його когнітивних, соціальних та емоційних складових і враховує його життя в цифровому середовищі. У статті з’ясовується, що професійне зростання фахівців відбувається під час підвищення кваліфікації, зокрема в умовах відкритого університету післядипломної освіти. У тексті також подані етапи моніторингу якості надання освітніх послуг та використання хмарних технологій для розрахунку й визначення ефективності освітньої діяльності закладу.
The article actualizes the need for transformational processes in education in the context of digitalization. The text specifies the structure of professional competence of teachers in modern conditions through the introduction of three blocks: the ability of the teacher's personality to effective pedagogical activities both in person and in digital mode; formed skills: professional; universal; digital; skills of success of professional activity on the basis of project type of thinking both in real and in digital space. The article analyzes modern research, which describes the means of providing educational services in the context of digitalization. It is noted that traditional distance learning tools - for example, the use of the Moodle platform continue to work successfully. At the same time, innovative ones have appeared, such as the Open University (Ukrainian Open University of Postgraduate Education). It is emphasized that in modern conditions the Internet is becoming a means of work, which encourages the formation of information culture in the subjects of the educational process, in particular the skills of digital technology in professional activities. For example, use Zoom conferences; BigBlueButton (Open Source Web Conferencing); Google Meet and others. for organizations of the educational process and information about educational content in real time. It is noted that within e-learning it is necessary to form such digital skills as scaffolding "long read" and others. In addition, it is emphasized that the leading skill is to survey students by Internet designers. The authors cite as an example an e-resource for constructing tests to test learning content and feedback - LearningApps.org. Also, the article focuses on Internet marketing technologies and the use of mobile messengers to evaluate and promote educational services. It is emphasized that the leading demand in the system of professional development is the development of flexible skills ("Soft skills"), which are essentially a set of non-special skills and provide high productivity and effectiveness of professional activities. The question is how to motivate and ensure the success of learning, what technologies, methods and forms should be used during learning by electronic means. It is noted that the digital competence of the teacher is based on his cognitive, social and emotional components and takes into account his life in the digital environment. The article reveals that the professional growth of specialists takes place in the conditions of advanced training, in particular in the conditions of an open university of postgraduate education. Also, the text describes the stages of monitoring the quality of educational services and the use of cloud technologies to calculate and determine the effectiveness of educational activities of the institution.
Статья актуализирует необходимость трансформационных процессов в образовании в условиях цифровизации. В тексте уточняется структура профессиональной компетентности педагогов в современных условиях из-за введения трех блоков: способность личности педагога к эффективной педагогической деятельности как в очном так и в цифровом режиме; сформированы навыков: профессиональных; универсальных; цифровых; навыков успешности профессиональной деятельности на основе проектно типа мышления как в реальном так и в цифровом пространстве. В статье анализируются современные исследования, в которых описываются средства оказания образовательных услуг в условиях цифровизации. Отмечается, что традиционные средства дистанционного обучения- например, использование платформы Moodle продолжают успешно работать. Вместе с тем, появились и и инновационные, например, Open University (УОУПО). Акцентируется, что в современных условиях Интернет становится средством труда, побуждает формировать у субъектов образовательного процесса информационную культуру, в частности навыки владения цифровыми технологиями в профессиональной деятельности. Например, использовать конференции Zoom; BigBlueButton (Open Source Web Conferencing) Google Meet и др. для организаций образовательного процесса и информации об учебном контент в режиме реального времени. Отмечается, что в рамках е-learning необходимо формировать такие цифровые навыки как scaffolding «long read» и др. Кроме того, подчеркивается, что ведущей навыком становится опрос соискателей образования Интернет-конструкторами. Авторы, в качестве примера приводят е-ресурс для конструирования тестов проверки усвоения учебного контента и обратной связи - LearningApps.org. Также, в статье, уделено внимание технологиям интернет-маркетинга и использованию именно мобильных мессенджеров для оценки и продвижения образовательных услуг. Отмечается, что ведущим спросом в системе повышения квалификации специалистов является развитие гибких навыков специалиста («Soft skills»), которые по своей сути является совокупностью неспециальных навыков и обеспечивают высокую производительность и результативность профессиональной деятельности. Затрагиваются вопросы, как мотивировать и обеспечить успешность обучения, технологии, методы и формы необходимо использовать при обучении средствами электронной связи. Отмечается, что цифровая компетентность педагога базируется на его когнитивных, социальных и эмоциональных составляющих и учитывает его жизни в цифровой среде. В статье раскрывается, что профессиональный рост специалистов происходит в условиях повышения квалификации, в частности в условиях открытого университета последипломного образования. Также в тексте описаны этапы мониторинга качества предоставления образовательных услуг и использования облачных технологий для расчета и определения эффективности образовательной деятельности учреждения.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій та засобів навчання
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723198/1/4202-Article%20Text-18380-1-10-20201229.pdf
- Рябова, З.В. (orcid.org/0000-0001-9373-7121 <http://orcid.org/0000-0001-9373-7121>) and Єльникова, Галина Василівна (orcid.org/0000-0001-6677-4568 <http://orcid.org/0000-0001-6677-4568>) (2020) Professional growth of teachers in the conditions of digital education Інформаційні технології і засоби навчання, 6 (80). pp. 10-20. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v80i6.4202
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v80i6.4202