Record Details

Підготовка вчителів до використання інтерактивних комп’ютерних моделей для навчання учнів через дослідження

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723106/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/3916
 
Title Підготовка вчителів до використання інтерактивних комп’ютерних моделей для навчання учнів через дослідження
Training Teachers to use Interactive Computer Simulations for Inquiry Based Learning
 
Creator Дементієвська, Н.П.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Система підвищення кваліфікації вчителів закладів середньої освіти починає реформуватися. Вчителі отримують свободу підвищувати свій фаховий рівень через недержавні організації, визнаються прийнятними різні форми такого навчання. Вимоги нового стандарту природничої освітньої галузі визначають вміння, пов’язані з дослідженнями. В статті описані основні положення навчання, яке отримало назву Inquiry Based Science Education (навчання природничим наукам, що базується на дослідженнях), обґрунтовано, чому навчання з дослідженнями має стати важливим для освіти вчителів, що викладають предмети природничої освітньої галузі. Виклики, які постають перед вчителями відповідно до основних положень НУШ та участі України в міжнародному дослідженні PISA, можуть бути реалізовані завдяки розвитку нових форм підвищення фахового рівня вчителів природничої освітньої галузі. Пропонується проведення тренінгу з формування в учнів і вчителів компетентностей, пов’язаних з навчанням через дослідження з використанням комп’ютерних моделювань. Описана розроблена і апробована програма навчання вчителів щодо використання інтерактивних моделювань для навчання через дослідження. В статті описані деякі елементи методики проведення тренінгових занять з вчителями, що викладають предмети природничої освітньої галузі, зокрема при проведенні фронтальних видів діяльності в класі, при виконанні учнями домашніх завдань та для супроводу практичних і лабораторних робіт. Ці види діяльності обрані з огляду на результати опитування вчителів щодо забезпечення засобами ІКТ в класах де вони викладають. Тренінгові вправи спираються на особливості проведення занять з учнями. Наведені онлайнові ресурси і приклади вправ, пропонованих на тренінгу вчителів фізики і біології, запропонована послідовність проведення занять з учнями. Обґрунтовані переваги використання сервісу Plickers для отримання і обробки миттєвих відповідей учнів як елементу формувального оцінювання під час проведення фронтальних форм занять з учнями з використанням моделей при вивченні фізики, хімії, біології.
The training system for teachers of secondary education is beginning to be reformed. Teachers have the freedom to increase their professional level through various forms, trainings are recognized as acceptable. The requirements of the new education standard in the science education define research-related skills. The article describes the basic principles of Inquiry Based Learning in comparison with the traditional learning, and substantiates why such learning should be important for the education of science teachers in secondary education. Challenges faced by teachers in accordance with the main ideas of the New Ukrainian School and Ukraine's participation in the international PISA research can be met by developing new forms of professional development for science teachers. In particular, training for students and teachers to develop competencies related to discovery learning through interactive computer simulations, is offered. The program of training for physics and biology teachers on the use of interactive simulations for teaching is described, for which the researches of other countries on such teacher training have been used. The article describes some elements of the methodology of conducting training sessions with teachers of science subjects, in particular when conducting interactive lecture activities in the classroom, for homework and to accompany practical and laboratory activities. These types of class activities are selected based on the results of teachers survey. The online resources and examples of exercises offered for the training of teachers of physics and biology are given, the sequence of conducting classes with the students is offered. The benefits of using the Plickers service to obtain and process students’ instant responses as an element of formative assessment when conducting lecture classes with students are substantiated.
Система повышения квалификации учителей учебных заведений среднего образования начинает реформироваться. Учителя получают свободу повышать свой профессиональный уровень через негосударственные организации, признаются приемлемыми различные формы такого обучения. Требования нового стандарта естествознания определяют умения, связанные с исследованиями. В статье описаны основные положения обучения, которое получило название Inquiry Based Science Education (обучение естественным наукам, основанное на исследованиях), обоснованно, почему обучение с исследованиями должно стать важным для образования учителей, преподающих предметы естествознания. Вызовы, стоящие перед учителями в соответствии с основными положениями НУШ и участия Украины в международном исследовании PISA, могут быть реализованы благодаря развитию новых форм повышения профессионального уровня учителей. Предлагается проведение тренинга по формированию у учащихся и учителей компетенций, связанных с обучением через исследования с использованием компьютерных моделей. Описана разработанная и апробированная программа обучения учителей по использованию интерактивных моделей для обучения через исследования. В статье описаны некоторые элементы методики проведения тренинговых занятий с учителями, которые преподают предметы естественных наук, в частности при проведении фронтальных видов деятельности в классе, при выполнении учащимися домашних заданий и для сопровождения практических и лабораторных работ. Эти виды деятельности выбраны, учитывая результаты опроса учителей по обеспечению средствами ИКТ в классах, где они преподают. Упражнения тренинга опираются на особенности проведения занятий с учениками. Приведены онлайновые ресурсы и примеры упражнений, предлагаемых на тренинге для учителей физики и биологии, предложена последовательность проведения занятий с учениками. Обоснованы преимущества использования сервиса Plickers для получения и обработки мгновенных ответов учащихся как элемента формирующего оценивания при проведении фронтальных форм занятий с учащимися с использованием моделей при изучении физики, химии, биологии.
 
Publisher ІІТЗН НАПНУ
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723106/1/3916-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-17851-1-6-20201012%20%282%29_ND.pdf
- Дементієвська, Н.П. (orcid.org/0000-0003-2985-3771 <http://orcid.org/0000-0003-2985-3771>) (2020) Training Teachers to use Interactive Computer Simulations for Inquiry Based Learning Інформаційні технології і засоби навчання, 6 (80). pp. 222-242. ISSN 2076-8184