Record Details

Pedagogical conditions of formation of the readiness of future masters of primary education for innovation activity

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723098/
http://www.revistainclusiones.org/gallery/13%20VOL%207%20NUM%20AMISTADYCOLABORACIONOCTDIC.pdf
 
Title Pedagogical conditions of formation of the readiness of future masters of primary education for innovation activity
Педагогічні умови формування готовності майбутніх майстрів початкової освіти до інноваційної діяльності
 
Creator Sultanova, Leila
Popovych, Ihor
Tsiuniak, O.
Machynska, N.
Bokshan, H.
Aleksieieva, M.
Los, O.
 
Subject 37 Education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article focuses on the importance of pedagogical conditions in forming the readiness of future masters of primary education for innovations in higher education institutions. The purpose of the article is to substantiate and test the pedagogical conditions for forming the readiness of future masters of primary education for innovation activity on the basis of generalization of theoretical and practical principles of their professional training. The pedagogical conditions of forming the readiness of future masters of primary education for innovation activity in the process of their professional training are substantiated and characterized: the formation in the future masters of primary education values-based attitude to professional activity; activation of positive motivation of graduate students for innovation activity, taking into account an innovative educational environment of a higher education institution; substantiation of the content, forms, methods and means of professional training of future masters of primary education for innovations in higher education institutions; creative implementation of innovative technologies in the educational process, aimed at forming the readiness of future masters of primary education for innovations. The influence of certain pedagogical conditions on the formation of the readiness of future masters of primary education for innovation activity is determined.
У статті зосереджено увагу на важливості педагогічних умов у формуванні готовності майбутніх майстрів початкової освіти до інновацій у вищих навчальних закладах. Метою статті є обґрунтування та перевірка педагогічних умов формування готовності майбутніх майстрів початкової освіти до інноваційної діяльності на основі узагальнення теоретичних та практичних засад їх професійної підготовки. Обґрунтовано та охарактеризовано педагогічні умови формування готовності майбутніх майстрів початкової освіти до інноваційної діяльності в процесі їх професійної підготовки: формування у майбутніх майстрів початкової освіти ціннісного ставлення до професійної діяльності; активізація позитивної мотивації аспірантів до інноваційної діяльності з урахуванням інноваційного освітнього середовища вищого навчального закладу; обґрунтування змісту, форм, методів та засобів професійної підготовки майбутніх майстрів початкової освіти до інновацій у вищих навчальних закладах; креативне впровадження інноваційних технологій у навчальний процес, спрямоване на формування готовності майбутніх майстрів початкової освіти до інновацій. Визначено вплив певних педагогічних умов на формування готовності майбутніх майстрів початкової освіти до інноваційної діяльності.
 
Publisher Cuadernos de Sofia
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723098/1/13%20VOL%207%20NUM%20AMISTADYCOLABORACIONOCTDIC-8-21.pdf
- Sultanova, Leila (orcid.org/0000-0002-3324-6926 <http://orcid.org/0000-0002-3324-6926>), Popovych, Ihor (orcid.org/0000-0002-1663-111X <http://orcid.org/0000-0002-1663-111X>), Tsiuniak, O. (orcid.org/0000-0002-4573-1865 <http://orcid.org/0000-0002-4573-1865>), Machynska, N. (orcid.org/0000-0003-0309-7074 <http://orcid.org/0000-0003-0309-7074>), Bokshan, H. (orcid.org/0000-0002-7430-8257 <http://orcid.org/0000-0002-7430-8257>), Aleksieieva, M. (orcid.org/0000-0003-4382-8839 <http://orcid.org/0000-0003-4382-8839>) and Los, O. (orcid.org/0000-0002-3324-6926 <http://orcid.org/0000-0002-3324-6926>) (2020) Pedagogical conditions of formation of the readiness of future masters of primary education for innovation activity Revista inclusiones, 7. pp. 146-159. ISSN 0719-4706