Record Details

Профільне навчання математики в умовах реалізації елементів STEM-освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722886/
 
Title Профільне навчання математики в умовах реалізації елементів STEM-освіти
Профильное обучение математике в условиях реализации элементов STEM-образования
Profile teaching of mathematics in the conditions of realization of elements of STEM-education
 
Creator Васильєва, Д.В.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
 
Description Одним із напрямів інноваційного розвитку профільної математичної освіти є система навчання STEM (Science-наука, Technology-технологія, Engineeringінженерія, Mathematics-математика). Особливістю STEM-освіти є формування в
молодої людини компетентостей у галузі технічних та природничих наук на основі високого рівня обізнаності з математики та іноземної мови, з метою розвитку інноваційного мислення щодо розробки нових технологій.
Результати проведених досліджень уможливили сформулювати кілька важливих вимог до проведення уроків математики в контексті STEM-освіти.
Одним из направлений инновационного развития профильной математического образования является система обучения STEM (Science-наука, Technology-технология, Engineering - инженерия, Mathematics-математика). Особенностью STEM-образования является формирование у молодого человека компетентостей в области технических и естественных наук на основе высокого уровня осведомленности по математике и иностранному языку, с целью развития инновационного мышления по разработке новых технологий.
Результаты проведенных исследований позволили сформулировать несколько важных требований к проведению уроков математики в контексте STEM-образования.
One of the directions of innovative development of profile mathematical education is training system STEM (Science-science, Technology-technology, Engineeringengineering, Mathematics-mathematics). A feature of STEM education is the formation of young man competencies in technical and natural sciences at based on a high level of knowledge of mathematics and a foreign language, in order development of innovative thinking on the development of new technologies. The results of the research made it possible to formulate several important requirements for conducting mathematics lessons in the context of STEM education.
 
Publisher Видавничий дім «Освіта»
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722886/1/2020_%D0%97%D0%B1%D1%96%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20STEM-%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-26-27.pdf
- Васильєва, Д.В. (orcid.org/0000-0002-4083-681X <http://orcid.org/0000-0002-4083-681X>) (2020) Profile teaching of mathematics in the conditions of realization of elements of STEM-education In: Збірник матеріалів зимової дистанційної сесії «STEM-школа – 2020» Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 25-26.