Результати аналізу прикладної спрямованості сучасних підручників з алгебри
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/4472/
http://ipvid.org.ua/products/2012/article.php |
|
Title |
Результати аналізу прикладної спрямованості сучасних підручників з алгебри
The results of the analysis of the applied orientation of modern textbooks on algebra |
|
Creator |
Волошена, Вікторія Вікторівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education 51 Mathematics |
|
Description |
У статті проаналізовано різні підручники з математики, розглянуто різні підходи до викладу теми про математичне моделювання. Зроблено висновки про недостатність висвітлення цієї теми, на підставі чого і з огляду на необхідності повноцінного вивчення найважливіших елементів методу математичного моделювання в основній школі запропоновано ввести окремий курс за вибором з вивчення методу математичного моделювання. Were analyzed various text books on mathematics, discussed various sapproaches to the presentation of the topic of mathematical modeling, conclusions were drawn about the lack of coverage of the topic, on this basis, and because of the need to fully explore the most important elements of the method of mathematical modeling in the elementary school, prompted a separateelectivecourse on study of the method of mathematical modeling. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки
|
|
Date |
2012
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/4472/1/2ce9de471aca4a059e40bf3d7b33e506.pdf
- Волошена, Вікторія Вікторівна (orcid.org/0000-0002-8279-6481 <http://orcid.org/0000-0002-8279-6481>) (2012) The results of the analysis of the applied orientation of modern textbooks on algebra Проблеми сучасного підручника (12). pp. 326-331. ISSN 2411-1309 |
|