Record Details

Типова освітня програма початкової освіти для спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класів з інтелектуальними порушеннями

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722273/
 
Title Типова освітня програма початкової освіти для спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класів з інтелектуальними порушеннями
Typical educational program for primary education special institutions of secondary education for learners of the 4rd grades with intellectual disabilities
 
Creator Чеботарьова, О. В.
Блеч, Г. О.
Остапенко, Л.І.
Дегтярьова, Н.Я.
Гладченко, І. В.
Королько, Н.І.
Дмитрієва, І. В.
Трикоз, С. В.
Бобренко, Інна Всеволодівна
Голомозда, І.В.
Чухліб, О. А.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Типова освітня програма початкової освіти спеціальних закладів загальної середньої освіти для учнів 4 класів з інтелектуальними порушеннями передбачає орієнтовний зміст навчального матеріалу, предметно-орієнтовані та життєві компетентності учнів. Інноваційне програмне забезпечення розроблено на основі провідних позиції компетентнісної та особистісно орієнтованої моделі навчання в світлі Концепції НУШ та представлено як основоположний базис для розроблення освітніх робочих програм навчальних закладів, де отримують освіту діти з порушеннями інтелектуального розвитку. У програмі закладено диференційований зміст навчання для дітей з більшими та меншими пізнавальними можливостями (порушення інтелектуального розвитку легкого та помірного ступеня). Принцип доцільного відбору змісту базового навчання дав змогу розробити зміст навчання з української мови (навчання грамоти), читання, математики, трудового навчання, інтегрованих курсів «Я досліджую світ», «Мистецтво», «Технології», що сприятиме формуванню педагогічної компетентності вчителів початкової ланки, які здійснюють освіту дітей з інтелектуальними порушеннями. Програму призначено педагогам спеціальних закладів освіти та закладів з інклюзивним навчанням, методистам, усім, хто цікавиться змістом сучасного навчання дітей з інтелектуальними порушеннями. Програма сприятиме ефективному навчанню та розробленню інноваційних стратегій освіти школярів з інтелектуальними порушеннями, підготовці їх до самостійної життєдіяльності та формуванню життєвої компетентності для успішної подальшої соціальної адаптації.
Typical educational program of primary education special institutions of secondary education for students in 4nd grade with intellectual disabilities is presented. Current issues is the development of innovative strategies for teaching students with intellectual disabilities, preparing them for independent life and the formation of vital competence for successful future social adaptation. In the context of the introduction of the concept of the New Ukrainian School, there is a need to change the educational priorities for correctional education of children with intellectual disabilities. The program includes a differentiated content of education for children with greater and lesser cognitive abilities (impaired intellectual development of mild and moderate degree). The principle of appropriate selection of the content of basic education made it possible to develop the content of teaching the Ukrainian language (literacy), reading, mathematics, labor training, integrated courses "I explore the world", "Art", "Technology", which will promote the pedagogical competence of primary school teachers who educate children with intellectual disabilities. The program is designed for teachers of special educational institutions and institutions with inclusive education, methodologists, all who are interested in the content of modern education of children with intellectual disabilities. The program will contribute to the effective learning and development of innovative strategies for the education of students with intellectual disabilities, preparing them for independent living and the formation of life skills for successful further social adaptation.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, Міністерство освіти і науки України
 
Date 2020
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722273/1/%D0%A2%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8F%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%20%284%20%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%29%20%D0%BE%D1%81%D1%82.pdf
- Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>), Блеч, Г. О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024 <http://orcid.org/0000-0003-4884-6024>), Остапенко, Л.І., Дегтярьова, Н.Я., Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053 <http://orcid.org/0000-0002-2013-8053>), Королько, Н.І., Дмитрієва, І. В., Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X <http://orcid.org/0000-0002-5929-589X>), Бобренко, Інна Всеволодівна (orcid.org/0000-0002-9501-5461 <http://orcid.org/0000-0002-9501-5461>), Голомозда, І.В. and Чухліб, О. А. (2020) Typical educational program for primary education special institutions of secondary education for learners of the 4rd grades with intellectual disabilities [Teaching Resource]