Record Details

Моделі STEAM-освіти (зарубіжний досвід)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723268/
 
Title Моделі STEAM-освіти (зарубіжний досвід)
STEAM-education models (foreign experience)
 
Creator Сороко, Н.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description У доповіді розглянуто наукові зарубіжні роботи з приводу створення та впровадження моделей STEAM-освіти у заклади загальної освіти. Визначено основні характеристики STEАM-моделі: нелінійнійність; гібрідність; залежність від цілей і результатів впровадження моделі, тобто формування навчального змісту відбувається відповідно до цілей і результатів впровадження моделі; мобільність; прогназованість тенденцій і результатів проєктного навчання та досліджень, що плануються у межах моделі.
The report discusses foreign scientific work on the creation and implementation of models of STEAM-education in general education institutions. The main characteristics of the STEAM-model are determined: nonlinearity; hybridity; dependence on the goals and results of the model implementation, that is the formation of educational content is in accordance with the goals and results of the model implementation; mobility; predictability of trends and results of project-based learning and research planned within the model.
 
Publisher ЛІРА
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723268/1/%D0%A1%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%BA%D0%BE_STEAM_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Сороко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>) (2020) STEAM-education models (foreign experience) In: ІV Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю "Науково-методичні засади створення інноваційної моделі STEM-освіти в Україні" ЛІРА, м. Дніпро, Україна, pp. 119-123. ISBN 978-966-981-408-1