Record Details

Methodology for Teachers’ Digital Competence Developing through the Use of the STEAM-oriented Learning Environment

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723097/
http://ceur-ws.org/Vol-2732/
 
Title Methodology for Teachers’ Digital Competence Developing through the Use of the STEAM-oriented Learning Environment
Методологія розвитку цифрової компетентності вчителів завдяки використанню STEAM-орієнтованого навчального середовища
 
Creator Soroko, Nataliia
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
5 Мathematics. natural sciences
7 The Arts. Recreation. Entertainment. Architecture.
 
Description The article focuses on analyzing the experience in using information and communication technologies for professional communication, collaboration and the teachers’ digital competence development. The article defines a content, forms, methods and tools as parts of the methodology of using the STEAMoriented learning environment for the teachers’ digital competence development. The teachers’ digital competence development is one of the important factors for the establishment and support the STEAM-oriented learning environment in schools. The specialized course “Creation and use of the STEAM-oriented learning environment for the teachers’ digital competence development” may contribute to implementing STEAM education in schools. The suggested course on STEAM education for teachers will provide a content, forms, methods and tools as parts of the methodologies of using the STEAM- oriented learning environment for the teachers’ digital competence development. Such methodical support of the teachers’ training course as instructions and guidance notes on how to use and create e-Learning resources. The specialized course “Creation and use of the STEAM-oriented learning environment for the teachers’ digital competence development” is supposed to contribute to the teachers’ digital competence development by their acquiring knowledge on implementing STEAM education into the school learning environment.
Стаття зосереджена на аналізі досвіду використання інформаційно-комунікаційних технологій для професійного спілкування, співпраці та розвитку цифрової компетентності вчителів. У статті визначається зміст, форми, методи та засоби як компоненти методології використання STEAM-орієнтованого навчального середовища для розвитку цифрових компетентностей вчителів. Розвиток цифрової компетентності вчителів є одним із важливих факторів для створення та підтримки навчального середовища, зокрема STEAM-орієнтованого, у школах. Спеціалізований курс «Створення та використання STEAM-орієнтованого навчального середовища для розвитку цифрових компетентностей вчителів» може сприяти впровадженню STEAM-освіти в школах. Запропонований курс навчання STEAM для вчителів надаватиме зміст, форми, методи та інструменти як компонентів методологій використання, STEAM-орієнтованого навчального середовища, для розвитку цифрової компетентності вчителя. Таке методичне забезпечення навчального курсу для вчителів, як інструкції та вказівки щодо використання та створення ресурсів електронного навчання. Спеціалізований курс «Створення та використання STEAM-орієнтованого навчального середовища для розвитку цифрових компетентностей вчителів» повинен сприяти розвитку цифрової компетентності вчителів шляхом набуття ними знань щодо впровадження STEAM-освіти в шкільне навчальне середовище.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723097/1/20201260.pdf
- Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>) (2020) Methodology for Teachers’ Digital Competence Developing through the Use of the STEAM-oriented Learning Environment ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge, 2732. pp. 1260-1271. ISSN 1613-0073