Record Details

Використання комп’ютерних ігор в освітньому процесі в контексті визначення і розвитку обдарованості

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722634/
http://otr.iod.gov.ua/images/pdf/2020/1/12.pdf
 
Title Використання комп’ютерних ігор в освітньому процесі в контексті визначення і розвитку обдарованості
Use of Computer Games in Educational Process in the Context of Definition and Development of Giftedness
Использование компьютерных игр в образовательном процессе в контексте определения и развития одаренности
 
Creator Ласкова-Ярмоленко, Анастасія Олександрівна
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
 
Description У пропонованій увазі статті описано стрімкий процес технологічного розвитку сучасного суспільства та важливість для працівників сфери освіти (вихователів, вчителів, викладачів) сприйняття і використання всіх новітніх можливостей в освітньому процесі. Сучасна молодь – це представники покоління, яке виросло разом із «новітніми технологіями». Зокрема, комп’ютерні ігри на сучасному етапі стали не просто дитячою забавкою, це – окрема культура, яка має не лише величезний розважальний, а й значний мистецький та навчальний потенціали. Гейміфікацію освітнього процесу
не потрібно ігнорувати, адже комп’ютерні ігри можуть принести користь як в процесі пошуку та визначення обдарованості, так і для її розвитку. Існує широкий спектр можливостей застосування комп’ютерних ігор серед різних вікових категорій учнів, зокрема для вивчення окремих предметів, тем чи для проведення лабораторних робіт.
This article describes the rapid process of technological
development of modern society and the importance for educational workers (educators, teachers, teachers) of understanding and use of all the latest opportunities in the educational process. Modern youth are representatives of a generation that has grown along with “the latest technology”. In particular, computer games at the present stage have become not just children’s fun, today it is a separate culture, which has not only great entertaining, but also significant creative and educational potentials. The gamification of the educational process should not be ignored, because computer games can be useful both in the search and determination of giftedness, and for its development. There is a wide range of possibilities
for using computer games among various age categories of
students, including for the study of individual subjects, topics or for laboratory work. The game is a learning technique and an effective tool for managing learning activities that activates students’ mental activity and helps make the learning process fun and engaging for children of all ages. It has been noted that computer business games are becoming more and more popular as it is an up-to-date form of learning that is distinguished
by its clarity and dynamism. Interactive computer games and
projects play an important role in identifying, supporting and developing giftedness by creating a creative, communicative environment for the intellectually gifted students. Thanks to the computer game, children may be interested in special and fiction literature, which will help to create and form a more complete picture of historical events for students.
В предлагаемой вниманию статье описан стремительный процесс технологического развития современного общества и важность для работников сферы образования (воспитателей, учителей, преподавателей)восприятие и использование всех новейших возможностей в образовательном процессе. Современная молодежь – это представители поколения, которое выросло вместе с «новейшими технологиями». В частности,
компьютерные игры на современном этапе стали не просто детской забавой, сегодня это – отдельная культура, которая имеет не только огромный развлекательный, но и значительный творческий и учебный потенциалы. Геймификацию образовательного процесса не нужно игнорировать, ведь компьютерные игры могут принести пользу как в процессе поиска и определения одаренности, так и для ее развития. Существует широкий спектр возможностей применения компьютерных игр среди различных возрастных категорий
учащихся, в том числе для изучения отдельных предметов, тем или для проведения лабораторных работ.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722634/1/12.pdf
- Ласкова-Ярмоленко, Анастасія Олександрівна (orcid.org/0000-0002-2530-5586 <http://orcid.org/0000-0002-2530-5586>) (2020) Use of Computer Games in Educational Process in the Context of Definition and Development of Giftedness Education and Development of Gifted Personality, 1 (76). pp. 76-80. ISSN 2309‑3935