Шкільний урок ХХI ст.: типи, проєкти, аналіз: Нотатник педагога
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/722610/
|
|
Title |
Шкільний урок ХХI ст.: типи, проєкти, аналіз: Нотатник педагога
School lesson of the XXI century: types, projects, analysis: Teacher's notebook |
|
Creator |
Скрипник, М. І.
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
|
|
Description |
Посібник розглядає практичні аспекти підготовки, проведення та аналізу шкільного уроку XXI століття. Характерною рисою сучасного етапу розвитку національної освіти є цілеспрямована модернізація. Отже, сучасний учитель повинен бути не лише методологічно підготовленим до впровадження інновацій, а й мати здатність критично аналізувати власні уроки з точки зору актуальності для нової української школи та освітньої дійсності в інформаційну епоху.
The manual considers the practical aspects of preparation, conduct and analysis of the school lesson of the XXI century. A characteristic feature of the current stage of development of national education is the value-targeted modernization. Therefore, a modern teacher must not only be methodologically prepared for the introduction of innovations, but also have the ability to critically analyze their own lessons in terms of relevance for the New Ukrainian school and educational reality in the information age. |
|
Publisher |
Шкільний світ
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/722610/1/%D0%A1%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%BF%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%20%D0%A8%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%20%D0%A5%D0%A5%20%D1%81%D1%82..pdf
Скрипник, М. І. (2020) School lesson of the XXI century: types, projects, analysis: Teacher's notebook Шкільний світ, м. Київ, Україна, pp. 2-79. (Submitted) |
|