Record Details

Шкільний урок ХХI ст.: типи, проєкти, аналіз: Нотатник педагога

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722610/
 
Title Шкільний урок ХХI ст.: типи, проєкти, аналіз: Нотатник педагога
School lesson of the XXI century: types, projects, analysis: Teacher's notebook
 
Creator Скрипник, М. І.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description Посібник розглядає практичні аспекти підготовки, проведення та аналізу шкільного уроку XXI століття. Характерною рисою сучасного етапу розвитку національної освіти є цілеспрямована модернізація. Отже, сучасний учитель повинен бути не лише методологічно підготовленим до впровадження інновацій, а й мати здатність критично аналізувати власні уроки з точки зору актуальності для нової української школи та освітньої дійсності в інформаційну епоху.
The manual considers the practical aspects of preparation, conduct and analysis of the school lesson of the XXI century. A characteristic feature of the current stage of development of national education is the value-targeted modernization. Therefore, a modern teacher must not only be methodologically prepared for the introduction of innovations, but also have the ability to critically analyze their own lessons in terms of relevance for the New Ukrainian school and educational reality in the information age.
 
Publisher Шкільний світ
 
Date 2020
 
Type Book
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722610/1/%D0%A1%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%BF%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%20%D0%A8%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%20%D0%A5%D0%A5%20%D1%81%D1%82..pdf
Скрипник, М. І. (2020) School lesson of the XXI century: types, projects, analysis: Teacher's notebook Шкільний світ, м. Київ, Україна, pp. 2-79. (Submitted)