Record Details

The organization of distance learning of music teachers in the conditions of postgraduate education reforming

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722557/
http://journals.uran.ua/sr_edu/article/view/207401/209197
10.15587/2519-4984.2020.207401
 
Title The organization of distance learning of music teachers in the conditions of postgraduate education reforming
Організація дистанційного навчання викладачів музики в умовах реформування післядипломної освіти
 
Creator Кондратова, Л.Г.
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Стаття присвячена висвітленню актуальних проблем організації дистанційного навчання вчителів музичного мистецтва в період реформування та упровадження новітніх форм підвищення кваліфікації педагогічних працівників в системі післядипломної освіти. Розглянуто сучасний досвід з організації дистанційного навчання вчителів музичного мистецтва в післядипломній освіті. Приділено увагу сучасним
проблемам дистанційного навчання, описано досвід організації дистанційного етапу навчання в різних
видах курсів підвищення кваліфікації, впровадження тематичних, авторських курсів для вчителів музичного мистецтва. Описуються особливості організації дистанційних тренінгових авторських курсів підвищення кваліфікації, демонструються переваги поглибленого тренінгового, тематичного навчання. Розглянуто інноваційні форми організації дистанційного навчання вчителів в системі післядипломної освіти. Зосереджено увагу на особливостях сучасних платформ дистанційного навчання та описано їх
освітні можливості. Описано переваги використання в дистанційному навчання сучасних освітніх середовищ, форм організації освітньої діяльності вчителів. Перелічені види освітніх завдань, тестів, цифрових матеріалів в освітньому середовищі. Описано найбільш уживані форми підготовки педагогів в дистанційній формі навчання.
Описано досвід організації дистанційного навчання для вчителів музичного мистецтва в умовах післядипломної освіти. Розглянуто проблеми післядипломної педагогічної освіти вчителів мистецької освітньої галузі в руслі реформування та реалізації нового змісту освіти мистецької освіти. Виокремлено проблеми та потреби професійного вдосконалення вчителів музичного мистецтва, які можна вирішити в період дистанційного навчання в системі післядипломної освіти.
Описано результати досліджень в системі післядипломної педагогічної освіти, які демонструють виявлені пріоритети серед видів і форм дистанційного навчання серед вчителів музичного мистецтва. Зосереджено увагу на змістовному наповненні дистанційного, мережевого, електронного навчання педагогів, добір ефективних технологій навчання вчителів музичного мистецтва в післядипломній педагогічній
освіті.
The article is devoted to highlighting actual problems of organizing distance learning of teachers of music arts during reforming and introduction of the newest forms of professional development of pedagogical workers in the system of postgraduate education. The modern experience in the organization of distance learning of music teachers in postgraduate education is considered. Attention is paid to modern problems of distance learning, experience of organization of a distance learning stage in different types of advanced training courses, introduction of thematic, author's courses for teachers of music art is described. The description of distance training of author's advanced training courses is given, the advantages of in-depth training and thematic training are demonstrated. The description of innovative forms of organization of distance learning of teachers in the system of postgraduate education is given. Features of modern distance learning platforms are considered and their educational opportunities are described. The description of advantages of using modern educational environments, forms of organization of educational activity of teachers during distance learning is given. The list of types of educational tasks, tests, digital materials in the educational environment is presented. The most common forms of teacher training in distance learning are described.
The experience of organisation of distance learning for music teachers in postgraduate education is described. The list of problems of postgraduate pedagogical education of art teachers, which were appeared due to reforming and realization of the new content of art education is presented. The problems and needs of professional improvement of music teachers, which can be solved during the distance learning in the postgraduate education system, are discussed.
The acticle describes the results of research in postgraduate pedagogical education, which demonstrate the priority types and forms of distance learning among music art teachers. The content of distance, network, e-learning of teachers, effective technologies of learning music teachers in postgraduate pedagogical education are highlighted.
 
Publisher PC Technology Center
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722557/1/207401-470703-1-PB.pdf
- Кондратова, Л.Г. (orcid.org/0000-0003-4725-8255 <http://orcid.org/0000-0003-4725-8255>) (2020) The organization of distance learning of music teachers in the conditions of postgraduate education reforming ScienceRise: Pedagogical Education, 4 (37). pp. 45-49. ISSN 2519-4976 (print); 2519-4984 (on-line)
10.15587/2519-4984.2020.207401
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.15587/2519-4984.2020.207401