Record Details

Цифрові інструменти для створення та підтримки середовища освіти для демократичного громадянства у європейських країнах

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/723125/
 
Title Цифрові інструменти для створення та підтримки середовища освіти для демократичного громадянства у європейських країнах
Цифровые инструменты для создания и поддержания среды образования для демократического гражданства в европейских странах
Digital tools for creating and maintaining an educational environment for democratic citizenship in European countries
 
Creator Гриценчук, О.О.
Овчарук, О.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена опису цифрових інструментів для створення та підтримки середовища освіти для демократичного громадянства у європейських країнах. Подано бачення європейської освітянської спільноти щодо ролі та місця цифрових технологій у процесах навчання та, зокрема громадянської освіти у контексті європейських стратегічних настанов (Рекомендації Європейського Парламенту та Ради (ЄС) щодо ключових компетентностей для навчання впродовж життя 2018/0008, Рамки цифрової компетентності для громадян DigComp2.0, 2.1 2016, Рамки цифрової компетентності для освітян, DigCompEdu 2018). Подано визначення поняття цифрової компетентності як впевненого, критичного та відповідального використання цифрових технологій для навчання, на роботі та участі в суспільстві та взаємодії з ними. Окреслено бачення експертів Ради Європи щодо складників громадянської компетентності сучасних цифрових громадян (РЄ, 2020): вміти розумно користуватись цифровими технологіями та знати, як поводитись в інтернеті; захищати власні права та інформацію, бути обережними з правами людей, з якими вони спілкуються, вміти взаємодіяти у мережі інтернет; співпрацювати в режимі онлайн та офлайн, позитивно здійснювати інтернет-діяльність; бути відкритими для культур інших людей, спиратись на позитивні сторони Інтернет-середовища та уникати мінусів; усвідомлювати необхідність навчання впродовж життя. Подано опис складників цифрового навчального середовища на основі досвіду Нідерландів, Бельгії, країни ЄС; цифрових освітніх хабів, порталів, що використовують вчителі європейських країн на уроках історії, суспільствознавства, географії, іноземних мов та ін. предметів, впроваджуючи освіту для демократичного громадянства («цифрові календар-блоки», «люди та суспільство»). Виявлено, що основною характеристикою цифрових інструментів, зокрема цифрових навчальних хабів є їх універсальність, доступність та гнучкість, що дозволяє вчителю налаштовувати цифрові інструменти для освітніх цілей, задач та потреб учнів.
Статья посвящена описанию цифровых инструментов для создания и поддержания среды образования для демократического гражданства в европейских странах. Подано видение европейской образовательного сообщества о роли и места цифровых технологий в процессах обучения и, в частности гражданского образования в контексте европейских стратегических установок (Рекомендации Европейского Парламента и Совета (ЕС) по ключевых компетентностей для обучения в течение жизни 2018/0008, Рамки цифровой компетентности для граждан DigComp2 .0, 2.1 2016 Рамки цифровой компетентности для педагогов, DigCompEdu 2018). Дано определение понятия цифровой компетентности как уверенного, критического и ответственного использования цифровых технологий для обучения, на работе и участия в обществе и взаимодействия с ними. Определены видение экспертов Совета Европы по составляющих гражданской компетентности современных цифровых граждан (СЕ, 2020): уметь разумно пользоваться цифровыми технологиями и знать, как вести себя в интернете; защищать свои права и информацию, быть осторожными с правами людей, с которыми они общаются, уметь взаимодействовать в сети интернет; сотрудничать в режиме онлайн и офлайн, положительно осуществлять интернет-деятельность; быть открытыми для культур других людей, опираться на положительные стороны Интернет-среды и избегать минусов; осознавать необходимость непрерывного обучения. Дано описание составляющих цифрового учебного среды на основе опыта Нидерландов, Бельгии, страны ЕС; цифровых образовательных хабов, порталов, используют учителя европейских стран на уроках истории, обществознания, географии, иностранным языкам и др. предметов, внедряя образование для демократического гражданства ( «цифровые календарь-блоки», «люди и общество»). Выявлено, что основной характеристикой цифровых инструментов, в частности цифровых учебных хабов является их универсальность, доступность и гибкость, позволяющая учителю настраивать цифровые инструменты для образовательных целей, задач и потребностей учащихся.
The article describes digital tools for creating and maintaining an educational environment for democratic citizenship in European countries. The vision of the European educational community on the role and place of digital technologies in learning processes and, in particular, civic education in the context of European strategic guidelines (Recommendations of the European Parliament and the Council) on key competences for lifelong learning 2018/0008, Digital Competence Framework for Citizens DigComp2 .0, 2.1 2016, Digital Competence Framework for Educators, DigCompEdu 2018). The definition of digital competence as a confident, critical and responsible use of digital technologies for learning, work and participation in society and interaction with them is presented. The vision of the Council of Europe experts on the components of civic competence of modern digital citizens is outlined (CoE, 2020): to be able to use digital technologies wisely and to know how to behave on the Internet; to protect their own rights and information, to be careful with the rights of people with whom they communicate, to be able to interact on the Internet; cooperate online and offline, positively carry out Internet activities; be open to other people's cultures, rely on the positive aspects of the Internet environment and avoid disadvantages; be aware of the need for lifelong learning. A description of the components of the digital learning environment based on the experience of the Netherlands, Belgium, EU countries; digital educational hubs, portals used by teachers of European countries in lessons of history, social sciences, geography, foreign languages, etc. subjects, introducing education for democratic citizenship ("digital calendar blocks", "people and society"). It was found that the main characteristic of digital tools, in particular digital learning hubs is their versatility, accessibility and flexibility, which allows teachers to customize digital tools for educational purposes, tasks and needs of students.
 
Publisher ФОП Вероцький С.В.
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/723125/1/%D0%A6%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%96%20%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D1%81%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%82%D0%B0%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D1%82%D1%80%D0%B8%D0%BC%D0%BA%D0%B8%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B0%20%D0%9E%D0%94%D0%93%20%D1%83%20%D1%94%D0%B2%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D0%B9%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D1%85%20%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%B0%D1%85.pdf
- Гриценчук, О.О. (orcid.org/0000-0003-3173-7649 <http://orcid.org/0000-0003-3173-7649>) and Овчарук, О.В. (orcid.org/0000-0001-7634-7922 <http://orcid.org/0000-0001-7634-7922>) (2020) Digital tools for creating and maintaining an educational environment for democratic citizenship in European countries Комп’ютер в школі та сім’ї, 2. pp. 53-56. ISSN 2307-9851