Розвиток професійних (предметних) компетентностей педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти: збірник робочих навчальних програм
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/720905/
|
|
Title |
Розвиток професійних (предметних) компетентностей педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти: збірник робочих навчальних програм
Development of professional (subject) competencies of pedagogical workers of institutions of professional higher education: a collection of working curricula |
|
Creator |
Сидоренко, В.В.
Єрмоленко, А.Б. Денисова, Анастасія Володимирівна Харагірло, Віра Єгорівна Самойленко, Олексій Олександрович Кулішов, Володимир Сергійович Ковальчук, О.М. |
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Система підвищення кваліфікації є найважливішим складником безперервної освіти, адже її ефективна організація, наповнення новим змістом, результативність використовуваних андрагогічних методів, технологій, єдність курсового і міжкурсового періодів як цілісного андрагогічного циклу тощо є не тільки викликом часу, а передусім визначальним показником діяльності інституцій післядипломної педагогічної освіти. Сучасна система підвищення кваліфікації покликана максимально задовольнити професійно-фахові, індивідуально-особистісні, соціокультурні запити замовників освітніх послуг, створити такий диференційований простір, що мотивує до постійної творчої самоактуалізації в професійному та особистісному вимірах шляхом формальної та інформальної освіти, дає змогу фахівцю підтримувати або покращувати стандарти професійної діяльності і триває впродовж усього життя. З урахуванням інноваційних освітніх викликів, запитів замовників освітніх послуг і ключових стейкхолдерів науково-педагогічними працівниками Білоцерківського інституту неперервної професійної освіти розроблено робочі навчальні програми модулів для підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти відповідно до «Програми підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти «Розвиток професійних (предметних) компетентностей педагогічних працівників закладів фахової передвищої освіти» / Вікторія Сидоренко, Андрій Єрмоленко. Київ: Агроосвіта, 2020. 74 с.» Робочі навчальні програми розроблено для модулів «Основи андрагогіки», «Методика викладання фахових дисциплін», «Цифрові технології в освіті». Для педагогічних працівників фахової передвищої освіти, науково-педагогічних працівників, керівників закладів освіти, працівників методичних служб, а також усіх, хто цікавиться питаннями модернізації вітчизняної системи післядипломної педагогічної освіти. The system of professional development is the most important component of continuing education, because its effective organization, filling with new content, effectiveness of andragogical methods, technologies, unity of course and intercourse periods as a holistic andragogical cycle, etc. are not only a challenge of time, but above all . The modern system of professional development is designed to satisfy professional, individual, socio-cultural needs of customers of educational services, to create such a differentiated space that motivates constant creative self-actualization in professional and personal dimensions through formal and informal education, allows the specialist to maintain or improve standards. professional activity and lasts a lifetime. Taking into account innovative educational challenges, inquiries of customers of educational services and key stakeholders, research and teaching staff of the Bila Tserkva Institute of Continuing Vocational Education developed working curricula of modules for professional development of teachers of vocational higher education institutions in accordance with of professional (subject) competencies of pedagogical workers of institutions of professional higher education »/ Victoria Sidorenko, Andrey Ermolenko. Kyiv: Agroosvita, 2020. 74 p. » Working curricula have been developed for the modules "Fundamentals of Andragogy", "Methods of Teaching Professional Disciplines", "Digital Technologies in Education". For pedagogical workers of professional higher education, scientific and pedagogical workers, heads of educational institutions, workers of methodical services, and also all who are interested in questions of modernization of domestic system of postgraduate pedagogical education. |
|
Publisher |
Агроосвіта
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/720905/1/%D0%9C%D0%B0%D0%BA%D0%B5%D1%82%20%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B8%20%D0%97%D0%A4%D0%9F%D0%9E.pdf
- Сидоренко, В.В. (orcid.org/0000-0002-6626-4581 <http://orcid.org/0000-0002-6626-4581>), Єрмоленко, А.Б., Денисова, Анастасія Володимирівна, Харагірло, Віра Єгорівна, Самойленко, Олексій Олександрович, Кулішов, Володимир Сергійович and Ковальчук, О.М. (2020) Development of professional (subject) competencies of pedagogical workers of institutions of professional higher education: a collection of working curricula [Teaching Resource] |
|