Record Details

Шляхи, форми та методи формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках історії України

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722738/
http://www.chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/75/30.pdf
10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.28
 
Title Шляхи, форми та методи формування громадянської компетентності учнів ліцею на уроках історії України
Ways, forms and methods of formations of civic competence of lyceum students during lessons o f history of Ukraine
 
Creator Мацейків, Тетяна Іванівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
 
Description Розглядається питання формування громадянської компетентності учнів ліцею засобами навчання історії Укра-їни. Проведено аналіз підходів учених методистів до вивчення проблеми і її сучасної реалізації в умовах реформуван-ня системи освіти загалом й історичної зокрема. Автор зазначає пріоритетну роль старшої школи в цьому процесі, яка значно розширює знання учнів про явища і події суспільно-історичного життя, права людини, сприяє формуван-ню громадянської позиції людини. Саме в старшій школі активно формується готовність захищати свої права, права інших людей, будувати індивідуальну і колективну діяльність. Автор уточнює потенціал предмета «Історія України» в формуванні громадянської компетентності учнів ліцею з урахуванням особливостей змісту їх навчально-пізнавальної діяльності. У статті характеризується процес інтеріоризації громадянських цінностей суспільства в особистісні через конкретні приклади вітчизняної історії, перетворення їх на громадянські якості конкретної людини. У статті автор характеризує сучасні шляхи, форми та методи формування громадянської компетентнос-ті особистості, акцентується на вдосконаленні підходів до використання різних моделей навчання тощо. Виходячи з концепції ключових компетентностей, обґрунтовано висновок про те, що громадянська компетентність може у всіх своїх компонентах формуватися на уроках історії України. Основою для реалізації завдань громадянської осві-ти на уроках історії України є вдосконалення навчальних програм, підручників, посібників, які забезпечують мож-ливість формування громадянської компетентності. Методика формування громадянської компетентності учнів на уроках історії України передбачає посилання у змісті навчання громадянознавчих знань та системне оволодіння та сприйняття їх старшокласниками, приділення вчителем уваги формуванню громадянських умінь учнів як окре-мого завдання навчального процесу, обов’язкове систематичне застосування інтерактивних технологій навчання, що максимально активізує позицію учня в навчанні.
The article discusses a formation of civic competence of lyceum students by means of teaching history of Ukraine. The author addresses an importance of high school in this process, which significantly expands students’ knowledge of the subject and of socio-historical life, human rights, contributes to formation of student’s human civic position. It is in high school that student’s willingness is actively formed to defend one’s rights, rights of other people, to build their individual and collective activity. The author clarifies the potential of the History of Ukraine in formation of civic competence of lyceum students, taking into account specific content of their educational and cognitive activities. The article suggests modern forms and methods of forming civic competence of young individuals, emphasising on improvement of approaches in using different learning models, etc. Based on a concept of key competencies, the author comes to conclusion that civic competence can be formed in all its components in Ukrainian history lessons. The implementation of civic education tasks during Ukrainian history lessons is based on improvement of curricula, textbooks, manuals which provide for an opportunity of civic competence formation. Methods of forming civic competence of students in history lessons of Ukraine include references in the content of teaching civics and systematic mastering and perception by high school students, teacher’s attention to the formation of civic skills of students as a separate task of the educational process, mandatory systematic use of interactive learning technologies, student in training.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722738/1/%D0%9C%D0%B0%D1%86%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D1%96%D0%B2%20%D0%A2.%20%D0%A8%D0%BB%D1%8F%D1%85%D0%B8%20%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B8%20%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%8F%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.pdf
- Мацейків, Тетяна Іванівна (2020) Ways, forms and methods of formations of civic competence of lyceum students during lessons o f history of Ukraine Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія: Педагогічні науки: реалії та перспективи, 75 (5). pp. 132-136. ISSN 2311-5491
10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.28
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.28