Розвиток критичного мислення учнів засобами шкільного підручника історії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/722734/
http://ipvid.org.ua/upload/iblock/c6f/c6f383508c03099a589e0546cee44dfe.pdf |
|
Title |
Розвиток критичного мислення учнів засобами шкільного підручника історії
Развитие критического мышления учащихся средствами школьных учебников по истории Development of students’ critical thinking skills by means of school history textbooks |
|
Creator |
Пометун, Олена Іванівна
Гупан, Нестор Миколайович |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті висвітлено основні підходи до проектування та розбудови шкільного підручника з історії, орієнтованого на розвиток критичного мислення учнів. Подано характеристики й визначення поняття критичного мислення, основні вимоги, яким має відповідати такий тип підручника та його відмінності від наявних сьогодні навчальних книг з історії. Охарактеризовано особливості змісту навчальної книги, роль і місце запитань різних типів, вимоги до пізнавальних завдань у підручнику, основи для їх розроблення, типологію в залежності від компоненту навчального процесу, на якому використовується підручник і дидактичних завдань, що розв’язує вчитель. Розкрито можливості застосування у методичному апараті підручника спеціальних методів розвитку критичного мислення.
В статье отражены основные подходы к проектированию и развитию школьного учебника по истории, ориентированного на развитие критического мышления учащихся. Даны характеристики и определение понятия критического мышления, основные требования, которым должен отвечать такой тип учебника и его отличия от существующих сегодня учебных книг по истории. Охарактеризованы особенности содержания учебной книги, роль и место вопросов различных типов, требования к познавательным задачам в учебнике, основы для их разработки, типологии в зависимости от компонента учебного процесса, на котором используется учебник и дидактических задач, которые ставит перед собой учитель. Раскрыты возможности применения в методическом аппарате учебника специальных методов развития критического мышления. The article highlights the main approaches to the design and development of a school history textbook focused on the development of students' critical thinking. The characteristics and definitions of the concept of critical thinking, the main requirements that must meet this type of textbook and its differences from today's textbooks on history. Features of the content of the textbook, the role and place of questions of different types, requirements for cognitive tasks in the textbook, the basis for their development, typology depending on the component of the educational process in which the textbook is used and didactic tasks solved by the teacher. Possibilities of application of special methods of development of critical thinking in the methodical apparatus of the textbook are opened. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2018
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/722734/1/%D0%9F%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D1%83%D0%BD%20%D0%9E.%20%D0%93%D1%83%D0%BF%D0%B0%D0%BD%20%D0%9D.%20%D0%A0%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BA%20%D0%BA%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BC%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%83%D1%87%D0%BD%D1%96%D0%B2.pdf
- Пометун, Олена Іванівна and Гупан, Нестор Миколайович (2018) Development of students’ critical thinking skills by means of school history textbooks Проблеми сучасного підручника (20). pp. 327-338. ISSN 2411-1309 |
|