Record Details

Застосування проектних технологій у формуванні особистісно-розвивального середовища ПТНЗ

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/704764/
https://jrnls.ivet.edu.ua/index.php/1/article/view/109
10.32835/2223-5752.2016.11.54-62
 
Title Застосування проектних технологій у формуванні особистісно-розвивального середовища ПТНЗ
Применение проектных технологий в формировании личностно-развивающей среды ПТУЗ
Project technologies use as a way of forming person-development environment in a VET school
 
Creator Романова, Г.М.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті обґрунтовано актуальність підготовки педагогічних працівників до розроблення та застосування проектних технологій в контексті формування особистісно-розвивального середовища ПТНЗ, наведено визначення понять «особистісно-розвивальне середовище професійно-технічного навчального закладу», «особистісно-розвивальна педагогічна технологія», охарактеризовано компоненти підготовки педагогічних працівників до розроблення та застосування проектних технологій, наведено тематичний план тренінг-курсу «Проектні технології у професійній освіті».
Створення у професійному навчальному закладі особистісно-розвивального середовища вимагає застосування відповідних сучасних педагогічних технологій, зокрема особистісно-розвивальних. Важливою складовою формування особистісно-розвивального середовища ПТНЗ є підготовка педагогічних працівників до розроблення та застосування проектних технологій, що може здійснюватися на базі навчально (науково) - методичних центрів (кабінетів), тренінгових центрів навчальних закладів.
Визначено та обгрунтовано такі компоненти технології підготовки педагогічних працівників до проектного навчання: цільовий, мотиваційний, змістовий, операційно-діяльнісний, контрольно-регуляційний, рефлексивний. Цільовий компонент полягає у побудові суб’єктами підготовки цілей – запланованих результатів, досягнення яких можна перевірити при встановленні зворотного зв’язку, та цілей – векторів, які пов’язані з професійним та особистісним саморозвитком, самореалізацією та спрямовуються на більш віддалене майбутнє. Мотиваційний компонент

передбачає урахування в процесі підготовки потреб і мотивів педагогів та методистів, розвиток мотивів дидактичного проектування, викликання та підтримку інтересу до проектного навчання. Змістовий компонент полягає у включенні до змісту підготовки педагогів питань, пов’язаних з навчальним проектуванням, та створенні відповідного наочно-методичного забезпечення. Операційно-діяльнісний компонент втілює процесуальну, технологічну сторону процесу підготовки і реалізується через форми, методи, прийоми, засоби навчання. Контрольно-регуляційний компонент забезпечує зворотний зв’язок про результати підготовки. Рефлексивний компонент полягає у самоаналізі, самооцінці з урахуванням оцінки інших і визначенні подальшого рівня своєї педагогічної діяльності викладачами.
Наведено тематичний план розробленого тренінг-курсу для педагогічних працівників системи ПТО «Проектні технології у професійній освіті» (72 год.), зміст якого охоплює процедуру розроблення проектних технологій, підготовку учнів до проектного навчання та управління ним, використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).
В статье обоснована актуальность подготовки педагогических работников к разработке и применению проектных технологий в контексте формирования личностно-развивающей среды ПТУЗ, приведены определения понятий «личностно-развивающая среда профессионально-технического учебного заведения», «личностно-развивающая педагогическая технология», охарактеризованы компоненты подготовки педагогических работников к разработке и применению проектных технологий, приведен тематический план тренинг-курса «Проектные технологии в профессиональном образовании».
Создание в профессиональном учебном заведении личностно-развивающей среды требует применения соответствующих современных педагогических технологий, в частности личностно-развивающих. Важной составляющей формирования личностно-развивающей среды ПТУ является подготовка педагогических работников к разработке и применению проектных технологий, может осуществляться на базе учебно (научно) - методических центров (кабинетов), тренинговых центров учебных заведений.
Определены и обоснованы такие компоненты технологии подготовки педагогов к проектного обучения: целевой, мотивационный, содержательный, операционно-деятельностный, контрольно-регуляционных, рефлексивный. Целевой компонент состоит в построении субъектами подготовки целей - запланированных результатов, достижение которых можно проверить при установлении обратной связи, и целей - векторов, связанные с профессиональным и личностным саморазвитием, самореализацией и направляются на более отдаленное будущее.Мотивационный компонент
предусматривает учет в процессе подготовки потребностей и мотивов педагогов и методистов, развитие мотивов дидактического проектирования, вызывания и поддержание интереса к проектного обучения. Содержательный компонент заключается во включении к содержанию подготовки педагогов вопросов, связанных с учебным проектированием и создании соответствующего наглядно-методического обеспечения.Операционно-деятельностный компонент воплощает процессуальную, технологическую сторону процесса подготовки и реализуется через формы, методы, приемы, средства обучения. Контрольно-регуляционных компонент обеспечивает обратную связь о результатах подготовки. Рефлексивный компонент заключается в самоанализе, самооценке с учетом оценки других и определении дальнейшего уровня своей педагогической деятельности преподавателями.
Приведены тематический план разработанного тренинг-курса для педагогических работников системы ПТО «Проектные технологии в профессиональном образовании» (72 ч.), Содержание которого охватывает процедуру разработки проектных технологий, подготовку учащихся к проектного обучения и управления им, использования информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) .
In the article the relevance of training teaching staff in the development and application of design technology in the context of personal and developmental environment of vocational schools, are the definitions of "personal and developmental environment of vocational education institution", "personality-developing educational technology," describes the components of teacher staff the development and application of design techniques, are thematic plan of the training course "design and technology in vocational education."
Establishment of vocational school student-evolving environment requires the application of appropriate modern teaching technologies, including personal and developmental. An important part of the personality-developing VET environment is the training of teaching staff in the development and application of design techniques that can be implemented on the basis of scientific (research) - teaching centers (offices), training centers in schools.
The following components of the technology of preparation of pedagogical workers for project training are defined and substantiated: target, motivational, semantic, operational-activity, control-regulatory, reflexive. The target component is for the subjects to prepare goals - planned results, the achievement of which can be verified by establishing feedback, and goals - vectors that are associated with professional and personal self-development, self-realization and are directed to the more distant future.
Motivational component
provides for consideration in the process of training the needs and motives of teachers and methodologists, the development of motives for didactic design, arousal and maintenance of interest in project-based learning. The content component is to include in the content of teacher training issues related to educational design, and the creation The operational component embodies the procedural, technological side of the training process and is implemented through forms, methods, techniques, teaching aids. The control and regulation component provides feedback on the results of training. The reflective component consists in self-analysis, self-assessment taking into account the assessment of others and determining the further level of their pedagogical activity by teachers.of appropriate visual and methodological support.
The thematic plan of the developed training course for pedagogical workers of the VET system "Project technologies in vocational education" (72 hours) is given.
 
Publisher Міленіум
 
Date 2016
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/704764/2/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%2010.04.16.pdf
- Романова, Г.М. (2016) Project technologies use as a way of forming person-development environment in a VET school Науковий вісник Інституту професійно-технічної освіти НАПН України. Професійна педагогіка (11). pp. 54-62. ISSN 2223-5752
10.32835/2223-5752.2016.11.54-62
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32835/2223-5752.2016.11.54-62