Record Details

Психолого-педагогічна оцінка психомоторного розвитку незрячої дитини раннього віку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722565/
 
Title Психолого-педагогічна оцінка психомоторного розвитку незрячої дитини раннього віку
Psychological and pedagogical assessment of psychomotor development of a blind infant
Психолого-педагогическая оценка психомоторного развития незрячего ребенка раннего возраста
 
Creator Довгопола, К.С.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Розглянуто особливості психолого-педагогічної оцінки психомоторного розвитку незрячих дітей віком від 3 місяців до 3 років (цей віковий період є сенситивним для розвитку рухової сфери). Складний процес психічного розвитку в ранньому дитинстві істотно залежить від умов життя і виховних впливів. Систематичне оцінювання розвитку дитини з порушеннями зору є одним із важливих завдань раннього втручання, оскільки на основі цього розробляється план програми допомоги. Загальний рівень психомоторного розвитку відображає ступінь дозрівання центральної нервової системи в поєднанні з формуванням психічної сфери і має свої особливості для кожного вікового періоду. Психомоторний розвиток дитини відображає становлення різних відділів нервової системи у певні періоди життя.
The period from birth to the end of the third year of life is the age of the fastest physical and mental development of the child. The article deals with the peculiarities of the psychological and pedagogical evaluation of the psychomotor development of blind children aged from 3 months to 3 years (this age period is sensitive to the development of the motor sphere). The complex process of mental development in early childhood depends largely on living conditions and educational influences. Visual deprivation affects the course of mental development. Lack of sensory and social stimuli can slow down and reject emotional and intellectual development. Systematic assessment of the child's development is one of the important tasks of early intervention, as a plan for the assistance program is developed on the basis of this assessment. The general level of psychomotor development reflects the degree of maturation of the central nervous system in combination with the formation of the mental sphere and has its own characteristics for each age period. Psychomotor development of the child reflects the formation of different parts of the nervous system during certain periods of life.
Рассмотрены особенности психолого-педагогической оценки психомоторного развития незрячих детей в возрасте от 3 месяцев до 3 лет (этот возрастной период является сенситивным для развития двигательной сферы). Сложный процесс психического развития в раннем детстве существенным образом зависит от условий, жизни и воспитательных воздействий. Систематическое оценивание развития ребенка с нарушениями зрения является одной из важных задач раннего вмешательства, поскольку на основе этой оценки разрабатывается план программы помощи. Общий уровень психомоторного развития отражает степень созревания центральной нервной системы в сочетании с формированием психической сферы и имеет свои особенности для каждого возрастного периода. Психомоторное развитие ребенка отражает становление различных отделов нервной системы в определенные периоды жизни.
 
Publisher Педагогічна преса
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722565/1/%D0%94%D0%BE%D0%B2%D0%B3%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B0%20%D1%81%D1%82%20%D0%94%201%2893%29%202020.pdf
- Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505 <http://orcid.org/0000-0002-5306-4505>) (2020) Psychological and pedagogical assessment of psychomotor development of a blind infant Особлива дитина: навчання і виховання, 1 (93). pp. 31-38. ISSN 2312-2781