Формування і збереження психічного здоров’я здобувачів освіти в умовах нової української школи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/722305/
http://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/720724 |
|
Title |
Формування і збереження психічного здоров’я здобувачів освіти в умовах нової української школи
Formation and preservation of mental health of the recipients of education in the New Ukrainian school. |
|
Creator |
Гнатюк, Ольга Владиславівна
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Стаття присвячена проблемі формування і збереження психічного здоров’я здобувачів освіти в умовах нової української школи. Дано характеристику стану здоров’я школярів. Розкрито визначення поняття «психічне здоров’я» різних авторів. Дано практичні рекомендації організації навчально-виховного процесу для збереження психічного здоров’я дітей.
The article is devoted to the problem of the formation and preservation of the mental health of the recipients of education in the New Ukrainian school. The characteristics of the pupil’ health are given. The definition of the concept of the «mental health» of various authors is disclosed. Practical recommendations for the organization of educational process for preserving the mental health of children are given. |
|
Publisher |
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Article
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/722305/1/%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82.pdf
- Гнатюк, Ольга Владиславівна (orcid.org/0000-0003-2445-6283 <http://orcid.org/0000-0003-2445-6283>) (2020) Formation and preservation of mental health of the recipients of education in the New Ukrainian school. Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми: : збірник тез наукових доповідей ІІІ Всеукраїнської конференції з міжнародною участю (Київ, 31 березня 2020). pp. 26-30. |
|