Record Details

Організаційно-педагогічні умови моніторингу якості підвищення кваліфікації фахівців у галузі професійної (професійно-технічної) освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722254/
10.24919/2308-4863.3/31.214100
 
Title Організаційно-педагогічні умови моніторингу якості підвищення кваліфікації фахівців у галузі професійної (професійно-технічної) освіти
Organizational and pedagogical conditions of quality monitoring of professional development of specialists of vocational education
 
Creator Денисова, Анастасія Володимирівна
 
Subject 37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У даній статті визначено, що на сучасному етапі розвитку національної системи освіти особливої уваги, реформування та модернізації потребує система підготовки та підвищення кваліфікації керівних та педагогічних працівників закладів освіти, у тому числі у контексті вирішення проблем впровадження механізмів моніторингу якості, визначення та дотримання відповідних організаційно-педагогічних умов моніторингу якості підвищення кваліфікації фахівців, зокрема у галузі професійної (професійно-технічної) освіти для максимального врахування запитів та очікувань ключових стейколдерів. Проведено аналіз психолого-педагогічної, соціологічної літератури, сучасного стану дослідження проблеми моніторингу якості підвищення кваліфікації фахівців у галузі професійної (професійно-технічної) освіти (П(ПТ)О). Виокремлено комплекс організаційно-педагогічних умов моніторингу якості підвищення кваліфікації фахівців П(ПТ)О реалізовується у таких напрямах: нормативно-правове забезпечення, яке інституалізує моніторинг якості підвищення кваліфікації фахівців П(ПТ)О; формування контуру з організації взаємодії та взаємовідносин працівників, які здійснюють моніторинг, впорядкуванні структури горизонтальних та вертикальних зв’язків та відповідних інформаційних потоків в організаційній структурі закладу освіти; матеріально-технічне забезпечення моніторингу; створення та розвиток єдиної інформаційно-комунікаційної екосистеми; сприяння розвитку компетентностей в проведенні моніторингових досліджень управлінської та/або власної професійної діяльності (як засобу рефлексивної діяльності) педагогічного працівника ЗП(ПТ)О та педагогічного акмепрофесіогенезу. Таким чином, створення означених умов скеровує моніторингову діяльність у закладі освіти на дотримання показників якості підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗП(ПТ)О у відповідності заявленим цілям, встановленим законодавством та/або договором про надання освітніх послуг, суспільним вимогам і потребам ключових стейкхолдерів.
This article defines that at the current stage of development of the national education system special attention, reform and modernization requires a system of training and retraining of managers and teachers of educational institutions, including in the context of solving problems of implementing quality monitoring mechanisms, defining and complying with relevant organizational pedagogical conditions for monitoring the quality of professional development, in particular in the field of vocational education to maximize the demands and expectations of key stakeholders. The analysis of psychological and pedagogical, sociological literature, the current state of research on the problem of monitoring the quality of professional development in the field of vocational education.
The set of organizational and pedagogical conditions for monitoring the quality of professional development of specialists of vocational education is implemented in the following areas: regulatory and legal support, which institutionalizes the monitoring of quality training of specialists in the field of vocational education; formation of a contour for the organization of interaction and relationships of employees who monitor, streamlining the structure of horizontal and vertical connections and relevant information flows in the organizational structure of the educational institution; logistical support of monitoring; creation and development of a single information and communication ecosystem; promoting the development of competencies in conducting monitoring research of managerial and / or own professional activity (as a means of reflective activity) of specialists of vocational education and pedagogical acmeprofessiogenesis. Thus, the creation of these conditions directs the monitoring activities in the educational institution to comply with the quality indicators of professional development of specialists of vocational education by the stated objectives established by law and / or contract for educational services, social requirements and needs of key stakeholders.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722254/2/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%94%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%B2%D0%B0.pdf
- Денисова, Анастасія Володимирівна (orcid.org/0000-0003-4014-9312 <http://orcid.org/0000-0003-4014-9312>) (2020) Organizational and pedagogical conditions of quality monitoring of professional development of specialists of vocational education Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 3 (31). pp. 132-138. ISSN 2308-4855
10.24919/2308-4863.3/31.214100
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.24919/2308-4863.3/31.214100