Record Details

Особистісно-орієнтовані технології навчання дітей з порушеннями зору в загальноосвітньому просторі

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722339/
 
Title Особистісно-орієнтовані технології навчання дітей з порушеннями зору в загальноосвітньому просторі
Personality-oriented technologies of teaching children with visual impairments in the general educational space
Личностно-ориентированные технологии обучения детей с нарушениями зрения в общеобразовательном пространстве
 
Creator Костенко, Т.М.
Кобильченко, В.В.
Довгопола, К.С.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description Особистісно-орієнтований підхід до навчання дітей з порушеннями зору в загальноосвітньому просторі, позаяк специфіка навчання і виховання дітей з порушеннями зору проявляється в урахуванні специфічних особливостей розвитку, опорі на збережені аналізатори та можливості у використанні спеціальних форм і методів у роботі, перерозподілі навчального матеріалу й заміні темпу його вивчення, використанні спеціальних посібників, тифлоприладів.
Навчально-методичний посібник включає психодіагностичні методики для дітей з порушеннями зору й особистісно-орієнтовані технології їхньої підтримки, що дозволяє практичним працівникам використовувати їх у власній навчально-корекційній роботі. В методичній частині психолого-педагогічного супроводу розвитку дітей з порушеннями зору передує частина теоретична, у якій аргументовано обґрунтовується кожне положення, детально аналізуючи і розкриваючи феномен психолого-педагогічного супроводу як особистісно-орієнтованої технології. Приділено увагу на раннє втручання в процес психосоціального розвитку дитини з порушеним зором, позаяк відомо, що зорова депривація діє негативно на розвиток дитини, порушуючи її взаємодію з навколишнім світом, й, відповідно, чим раніше буде надано дитині своєчасну фахову допомогу, тим краще вона буде розвиватися. Навчально-методичний посібник «Особистісно-орієнтовані технології навчання дітей з порушеннями зору в загальноосвітньому просторі» буде корисний як практикам, так і науковцям, а також здобувачам першого, другого та третього рівнів вищої освіти
Personality-oriented approach to teaching children with visual impairments in the general educational space, as the specifics of education and upbringing of children with visual impairments is manifested in the specific features of development, reliance on preserved analyzers and opportunities to use special forms and methods in work, redistribution the pace of its study, the use of special manuals, typhoon devices.
The manual includes psychodiagnostic techniques for children with visual impairments and personality-oriented technologies to support them, which allows practitioners to use them in their own educational and correctional work. In the methodological part of psychological and pedagogical support of development of children with visual impairments is preceded by a theoretical part, which substantiates each position, analyzing in detail and revealing the phenomenon of psychological and pedagogical support as a personality-oriented technology. Attention is paid to early intervention in the process of psychosocial development of a child with visual impairment, as it is known that visual deprivation has a negative effect on the child's development, disrupting its interaction with the outside world, and, accordingly, the earlier timely professional care is provided. evolve. The manual "Personality-oriented technologies for teaching children with visual impairments in the general education space" will be useful for both practitioners and scientists, as well as students of the first, second and third levels of higher education.
Личностно-ориентированный подход к обучению детей с нарушениями зрения в общеобразовательном пространстве, поскольку специфика обучения и воспитания детей с нарушениями зрения проявляется в учете специфических особенностей развития, опоре на сохранившиеся анализаторы и возможности в использовании специальных форм и методов в работе, перераспределении учебного материала и замене темпа его изучения, использовании специальных пособий, тифлоприладив.
Учебно-методическое пособие включает психодиагностические методики для детей с нарушениями зрения и личностно-ориентированные технологии их поддержки, позволяет практическим работникам использовать их в собственной учебно-коррекционной работе. В методической части психолого-педагогического сопровождения развития детей с нарушениями зрения предшествует часть теоретическая, в которой аргументировано обосновывается каждое положение, детально анализируя и раскрывая феномен психолого-педагогического сопровождения как личностно-ориентированной технологии. Уделено внимание на раннее вмешательство в процесс психосоциального развития ребенка с нарушенным зрением, поскольку известно, что зрительная депривация действует негативно на развитие ребенка, нарушая ее взаимодействие с окружающим миром, и, соответственно, чем раньше будет оказана ребенку своевременную профессиональную помощь, тем лучше она будет развиваться. Учебно-методическое пособие «личностно-ориентированные технологии обучения детей с нарушениями зрения в общеобразовательном пространстве» будет полезен как практикам, так и ученым, а также соискателям первого, второго и третьего уровней высшего образования.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2020
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722339/1/%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%B8%D1%81%D1%82i%D1%81%D0%BD%D0%BE-%D0%BE%D1%80ie%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BDi_%D1%82%D0%B5%D1%85%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3ii..%28%D0%BD.%D0%BC.%D0%BF%D0%BE%D1%81i%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%29.pdf
Костенко, Т.М. (orcid.org/0000-0002-4976-1236 <http://orcid.org/0000-0002-4976-1236>), Кобильченко, В.В. (orcid.org/0000-0002-7717-5090 <http://orcid.org/0000-0002-7717-5090>) and Довгопола, К.С. (orcid.org/0000-0002-5306-4505 <http://orcid.org/0000-0002-5306-4505>) (2020) Personality-oriented technologies of teaching children with visual impairments in the general educational space Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України, м. Київ, Україна. (Unpublished)