Record Details

Formation of foreign language communication competence of future medical specialists through information and communication technologies (foreign experience)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722457/
https://ojs.tdmu.edu.ua/index.php/med_osvita
10.11603/me.2414-5998.2020.2.11153
 
Title Formation of foreign language communication competence of future medical specialists through information and communication technologies (foreign experience)
Формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх спеціалістів лікувальної справи за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій (зарубіжний досвід)
Формирование иноязычной коммуникативной компетентности будущих специалистов лечебного дела с помощью информационно-коммуникационных технологий (зарубежный опыт)
 
Creator Kotsyuba, R.B.
Prokop, І.А.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
80 General questions relating to both linguistics and literature. Philology
 
Description The paper considers the ways of forming foreign language communication competence of future medical specialists through ICT on the basis of foreign experience. It focuses on the most popular medical universities that, in particular, show high results in terms of medical research, carried out by the students directly: Medical School at Harvard University, School of Medicine at Johns Hopkins University, School of Medicine at New York University, Langone, School of Medicine at Stanford University, School of Medicine at University of California – San Francisco. The paper analyses training programs aimed at the formation of foreign language communication competence of future medical specialists at the above-mentioned Universities: program on the general communication language, Medical English” distance online courses, professional language for medical students, a particular attention being paid to Michael Mitchel’s online distance course in the framework of the Swedish project. Besides, the paper considers the use of ICT means: Moodle, SpeakApps, PowerPoint, and other programs for presentations; online simulators, programs for making tests, questionnaires and games; cloud based services for the organization of foreign language online clubs, etc.
У статті розглядаються шляхи формування іншомовної комунікативної компетентності майбутніх медичних спеціалістів за допомогою ІКТ на основі зарубіжного досвіду. Він зосереджений на найпопулярніших медичних університетах, які, зокрема, показують високі результати з точки зору медичних досліджень, що проводяться безпосередньо студентами: Медична школа при Гарвардському університеті, Медична школа при Університеті Джона Хопкінса, Медична школа при Нью-Йоркському університеті , Лангон, медичний факультет Стенфордського університету, медичний факультет Каліфорнійського університету - Сан-Франциско. У статті проаналізовано навчальні програми, спрямовані на формування іншомовної комунікативної компетенції майбутніх медичних спеціалістів у вищезазначених університетах: програма із загальної мови спілкування, медичні англійські ”дистанційні онлайн-курси, професійна мова для студентів-медиків, приділяється особлива увага на дистанційний курс Майкла Мітчела в рамках шведського проекту. Крім того, в статті розглядається використання засобів ІКТ: Moodle, SpeakApps, PowerPoint та інших програм для презентацій; онлайн-тренажери, програми для складання тестів, анкети та ігри; хмарні сервіси для організації іноземних мовних Інтернет-клубів тощо.
В статье рассматриваются пути формирования иноязычной коммуникативной компетенции будущих медицинских специалистов с помощью ИКТ на основе зарубежного опыта. Он ориентирован на самые популярные медицинские университеты, которые, в частности, показывают высокие результаты с точки зрения медицинских исследований, проводимых непосредственно студентами: Медицинская школа Гарвардского университета, Медицинская школа Университета Джона Хопкинса, Медицинская школа Нью-Йоркского университета. , Лангоне, медицинский факультет Стэнфордского университета, медицинский факультет Калифорнийского университета в Сан-Франциско. В статье анализируются программы обучения, направленные на формирование иноязычной коммуникативной компетенции будущих медицинских специалистов в вышеуказанных университетах: программа по общему языку общения, дистанционные онлайн-курсы «Медицинский английский», профессиональный язык для студентов-медиков, уделяя особое внимание. на дистанционный онлайн-курс Майкла Митчела в рамках шведского проекта. Кроме того, в статье рассматривается использование средств ИКТ: Moodle, SpeakApps, PowerPoint и других программ для презентаций; онлайн-тренажеры, программы для составления тестов, анкет и игр; облачные сервисы для организации иноязычных онлайн-клубов и др.
 
Publisher Тернопільський національний медичний університет
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722457/1/Kotsiuba_Formation%20of%20foreign%20language%20communication%20competence%20of%20future%20medical%20specialists%20through%20information%20and%20communication%20technologies%20%28foreign%20experience%29.pdf
- Kotsyuba, R.B. (orcid.org/0000-0002-7027-9073 <http://orcid.org/0000-0002-7027-9073>) and Prokop, І.А. (orcid.org/0000-0001-6683-5922 <http://orcid.org/0000-0001-6683-5922>) (2020) Formation of foreign language communication competence of future medical specialists through information and communication technologies (foreign experience) Медична освіта, 2. pp. 80-86. ISSN 1681-2751
10.11603/me.2414-5998.2020.2.11153
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.11603/me.2414-5998.2020.2.11153