Record Details

Аналіз ефективності дистанційної економічної освіти в Китаї в умовах форс-мажору

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722107/
https://ijlter.org/index.php/ijlter/article/view/2656
10.26803/ijlter.19.9.10
 
Title Аналіз ефективності дистанційної економічної освіти в Китаї в умовах форс-мажору
Analysis of the Efficiency of China’s Distance Economic Education in Force Majeure Circumstances
 
Creator Tsytsiura, Kseniia
Romanova, Hanna
 
Subject 33 Economics. Economic science
37.09 Organization of instruction
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Дана стаття присвячена новітнім підходам до ефективної організації дистанційної освіти студентів економічних спеціальностей у закладах вищої освіти Китаю в умовах форс-мажору, що було запроваджено через складну глобальну епідеміологічну ситуацію, непередбачувану для усього світу. Окреслено зростаючу роль та важливість дистанційного навчання в сучасній вищій освіті взагалі та освіті економістів зокрема, а також зосереджено увагу на необхідності використання та постійної модернізації програмного забезпечення та платформ дистанційного навчання. Представлено сучасні китайські підходи до організації дистанційної освіти економістів у закладах вищої освіти. Визначено та обґрунтовано чинники ефективності дистанційної освіти економістів у закладах вищої освіти Китаю, серед яких виокремлено важливість апробації та впровадження в освітній процес нових методів інтеракції між учасниками освітнього процесу, застосування ігрового підходу до навчання студентів задля формування мотивації до навчання, створення та постійного оновлення інформаційно-освітнього середовища університету, забезпечення вільного доступу до сучасної цифрової техніки та інформаційно-комунікаційних технологій для навчання, використання та вдалого комбінування платформ дистанційного навчання у викладанні навчальних дисциплін, формування цифрової компетентності студентів та викладачів, а також готовності керівників та науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти до змін. Дослідження ефективності дистанційної освіти студентів-економістів експериментально підтверджено, результати навчання та викладання у дистанційній формі упродовж навчального семестру в умовах форс-мажору проаналізовано на основі емпіричних даних опитування студентів кафедри економіки китайського закладу вищої освіти державної форми власності. В результаті проведення дослідження підкреслено важливість вивчення та аналізу позитивного досвіду Китаю в організації економічної освіти в дистанційній формі в умовах форс-мажору. Розроблено та представлено рекомендації щодо імплементації досвіду Китаю до підготовки економістів в університетах країн Східної Європи.
This article focuses on the latest approaches to the effective delivery of distance education for the students of economic specialties in China’s higher education institutions in force majeure circumstances. Distance education was introduced due to the complex global epidemiological situation, unpredictable for the entire world community. The growing role and importance of distance learning in contemporary higher education overall and the education of economists in particular have been outlined. The need to use and constantly upgrade software and distance learning platforms is emphasized. The current Chinese approaches to the provision of the economists’ distance education in higher education institutions are outlined. The efficiency factors of the economists’ distance education in China’s higher education institutions were determined and substantiated. Namely, the following efficiency factors were considered: importance of approbation and implementation of the new interaction methods among the participants of the teaching and learning process, game approach application aimed at the formation of motivation of students to study, the creation and continuous modernization of the informational and educational environment of the university, the provision of a free access to up-to-date digital technology and information and communication learning technologies, the use and efficient combination of distance learning platforms in teaching disciplines, the formation of digital competence of students and teachers, as well as the openness of the colleges and university management and faculty to change. The effectiveness study of distance education provision for the students of economics was experimentally tested. The results of distance learning and teaching during the semester in force majeure circumstances were analyzed on the basis of empirical data from the students’ survey at the Department of Economics of a state-owned Chinese higher education institution. The research findings emphasize the feasibility of studying and analyzing China’s positive experience in the provision of distance learning economic education in force majeure circumstances. Recommendations for the implementation of China's experience in economists’ training in Eastern European universities were elaborated and presented.
 
Publisher IJLTER, Mauritius
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722107/1/SCOPUS%20article%20force%20majeure.pdf
- Tsytsiura, Kseniia (orcid.org/0000-0002-4606-9287 <http://orcid.org/0000-0002-4606-9287>) and Romanova, Hanna (orcid.org/0000-0002-2388-6997 <http://orcid.org/0000-0002-2388-6997>) (2020) Analysis of the Efficiency of China’s Distance Economic Education in Force Majeure Circumstances International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, 9 (19). pp. 175-195. ISSN 1694-2493
10.26803/ijlter.19.9.10
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.26803/ijlter.19.9.10