Record Details

Methods of Designing Digital Learning Technologies for Developing Primary School Pre-Service Teachers’ 21st Century Skills

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/722333/
http://ceur-ws.org/Vol-2732
 
Title Methods of Designing Digital Learning Technologies for Developing Primary School Pre-Service Teachers’ 21st Century Skills
Методи проектування цифрових технологій навчання для розвитку вчителів початкової школи. Навички 21 століття
 
Creator Leshchenko, Mariya
Hrynko, Viktoriia
Kosheliev, Oleksandr
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description The survey looks into the issue of designing digital learning technologies for training primary school pre-service teachers. The paper discloses the authors’ conception of designing digital learning technologies for training primary school pre-service teachers, based on the digital humanistic pedagogy, the multiple intelligence theory, and the theory of open education. The authors present the model of designing digital learning technologies for training primary school pre-service teachers and diagnostic tools, which includes the criteria and indicators of the development of skills to use digital technologies for fostering students’ skills. The effectiveness of the authors’ methods which have interdisciplinary character and can be implemented into the study of a number of courses, is proved while conducting learning and research projects in formal and informal education.
Розглянуто питання проектування цифрового навчання
технології підготовки вчителів дошкільної підготовки у початковій школі. Розкривається концепція авторів щодо проектування цифрових технологій навчання для підготовка вчителів початкових класів до призову, заснована на цифровій гуманістиці педагогіки, теорії множинного інтелекту та теорії відкритої освіти. автори представляють модель проектування цифрових технологій навчання для навчання вчителі початкової школи до призову та засоби діагностики, до складу яких входить критерії та показники розвитку навичок використання цифрових технологій для розвиток навичок учнів. Ефективність методів авторів, які мають міждисциплінарний характер і може бути впроваджений у дослідження ряду курсів, доводиться під час проведення навчальних та дослідницьких проектів у формальній та неформальній освіті.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/722333/1/Leshchenko%20M%202020.pdf
- Leshchenko, Mariya (orcid.org/0000-0003-4121-565X <http://orcid.org/0000-0003-4121-565X>), Hrynko, Viktoriia (orcid.org/0000-0001-9834-7181 <http://orcid.org/0000-0001-9834-7181>) and Kosheliev, Oleksandr (orcid.org/0000-0003-2116-8091 <http://orcid.org/0000-0003-2116-8091>) (2020) Methods of Designing Digital Learning Technologies for Developing Primary School Pre-Service Teachers’ 21st Century Skills Proceedings of the 16th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Workshops, 2 (2732). pp. 1-16. ISSN 1613-0073