Record Details

Рівень сформованості читацької грамотності учнів в умовах розбудови Нової української школи: проблеми і досвід

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721982/
 
Title Рівень сформованості читацької грамотності учнів в умовах розбудови Нової української школи: проблеми і досвід
The level of formation of reading literacy of students in the development of a new Ukrainian school: problems and experience
 
Creator Новосьолова, Валентина Іванівна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У тезах висвітлюються особливості формування читацької грамотності учнів в умовах розбудови Новох української школи. Авторкою окреслено ключові проблеми формування читацької грамотності після проведеного міжнародного оцінювання освітніх досягнень українських учасників PISA-2018.
Theses highlight the peculiarities of the formation of reading literacy of students in the development of the New Ukrainian school. The author outlines the key problems of reading literacy formation after the international assessment of educational achievements of Ukrainian participants in PISA-2018.
 
Publisher КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
 
Date 2020
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721982/1/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%8C%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%92.-%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8-%D0%86%D0%86-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84.-10-%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BD%D1%8F%202020-1.pdf
- Новосьолова, Валентина Іванівна (2020) The level of formation of reading literacy of students in the development of a new Ukrainian school: problems and experience In: Інноваційна діяльність педагога в умовах реформування освітньої галузі: з досвіду впровадження ідей Нової української школи матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 10 червня 2020 року м. Херсон КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», м. Херсон, Україна, pp. 81-84.