Рівень сформованості читацької грамотності учнів в умовах розбудови Нової української школи: проблеми і досвід
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/721982/
|
|
Title |
Рівень сформованості читацької грамотності учнів в умовах розбудови Нової української школи: проблеми і досвід
The level of formation of reading literacy of students in the development of a new Ukrainian school: problems and experience |
|
Creator |
Новосьолова, Валентина Іванівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education 82 Literature |
|
Description |
У тезах висвітлюються особливості формування читацької грамотності учнів в умовах розбудови Новох української школи. Авторкою окреслено ключові проблеми формування читацької грамотності після проведеного міжнародного оцінювання освітніх досягнень українських учасників PISA-2018.
Theses highlight the peculiarities of the formation of reading literacy of students in the development of the New Ukrainian school. The author outlines the key problems of reading literacy formation after the international assessment of educational achievements of Ukrainian participants in PISA-2018. |
|
Publisher |
КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
|
|
Date |
2020
|
|
Type |
Book Section
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/721982/1/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%8C%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0-%D0%92.-%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8-%D0%86%D0%86-%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0-%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D1%84.-10-%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%BD%D1%8F%202020-1.pdf
- Новосьолова, Валентина Іванівна (2020) The level of formation of reading literacy of students in the development of a new Ukrainian school: problems and experience In: Інноваційна діяльність педагога в умовах реформування освітньої галузі: з досвіду впровадження ідей Нової української школи матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції 10 червня 2020 року м. Херсон КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», м. Херсон, Україна, pp. 81-84. |
|