Record Details

Адаптивні сервіси підтримки навчання впродовж життя

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721874/
https://lib.iitta.gov.ua/720537/
 
Title Адаптивні сервіси підтримки навчання впродовж життя
Adaptive services for lifelong learning support
 
Creator Носенко, Ю.Г.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
374 Education and training out of school. Further education
 
Description Персоніфікація навчання наразі відноситься до провідних світових освітніх трендів. У загальному сенсі, істинно персоніфіковане навчання стає можливим завдяки стрімкому розвитку ІТ-сфери. До засобів підтримки персоніфікації освітнього процесу відносимо адаптивні технології, що пристосовуються до учня/студента в реальному часі, а також забезпечують їх та викладача аналітикою навчального процесу. Власне адаптивність сервісу може виявлятися в одному або кількох аспектах: змісті, оцінюванні та послідовності.
The personification of education is currently one of the world's leading educational trends. In a general sense, truly personalized learning becomes possible due to the rapid IT industry development. The tools of supporting the personification of the educational process include adaptive technologies that are adapted to the student in real time, as well as provide him/her and the teacher with the analysis of the educational process. Actually, the adaptability of the service can be manifested in one or more aspects: content, evaluation and sequence.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721874/1/Nosenko%20Yu..pdf
- Носенко, Ю.Г. (orcid.org/0000-0002-9149-8208 <http://orcid.org/0000-0002-9149-8208>) (2020) Adaptive services for lifelong learning support In: Збірник матеріалів Звітної наукової конференції Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України: Збірник матеріалів наукової конференції ІІТЗН НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 145-147.