Record Details

Personalization of learning through adaptive technologies in the context of sustainable development of teachers’ education

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721873/
10.1051/e3sconf/202016610015
 
Title Personalization of learning through adaptive technologies in the context of sustainable development of teachers’ education
Персоналізація навчання з використанням адаптивних технологій в контексті сталого розвитку освіти вчителів
 
Creator Marienko, M.V.
Nosenko, Yuliya
Sukhikh, Alisa
Tataurov, Viktor
Shyshkina, M.P.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The article highlights the issues of personalized learning as the global trend of the modern ICT-based educational systems development. The notion, the main stages of evolution, the main features and principles of adaptive learning systems application for teachers’ training are outlined. It is emphasized that the use and elaboration of the adaptive cloud-based learning systems are essential to provide sustainable development of teachers’ education. The current trends and peculiarities of the cloud-based adaptive learning systems development and approach of their implementation for teachers’ training are considered. The general model of the adaptive cloud-based learning system structure is proposed. The main components of the model are described; the issues of tools and services selection are outlined. The methods of the cloud-based learning components introduction within the adaptive systems of teacher training are considered. The current research developments of modeling and implementation of the adaptive cloud-based systems are outlined.
У статті висвітлено проблеми персоналізованого навчання як світової тенденції розвитку сучасних освітніх систем. Викладено поняття, основні етапи еволюції, особливості та принципи застосування адаптивних систем навчання для підготовки вчителів. Підкреслюється, що використання та розробка адаптивних хмарних систем навчання є важливими для забезпечення сталого розвитку освіти вчителів. Розглянуто сучасні тенденції та особливості розробки хмарних адаптивних систем навчання та підхід їх впровадження для підготовки вчителів. Запропоновано загальну модель адаптивної структури системи навчання на основі хмар. Описано основні компоненти моделі; окреслено питання вибору інструментів та послуг. Розглянуто методи впровадження хмарних компонентів навчального компоненту в адаптивні системи підготовки вчителів. Викладено сучасні дослідницькі розробки моделювання та впровадження адаптивних хмарних систем.
 
Publisher E3S Web of Conferences
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721873/1/icsf-2020.pdf
- Marienko, M.V., Nosenko, Yuliya, Sukhikh, Alisa, Tataurov, Viktor and Shyshkina, M.P. (2020) Personalization of learning through adaptive technologies in the context of sustainable development of teachers’ education The International Conference on Sustainable Futures: Environmental, Technological, Social and Economic Matters (ICSF 2020) (166).
10.1051/e3sconf/202016610015
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.1051/e3sconf/202016610015