Record Details

Assessment of Instructors’ Technology Competency to be Used in the Settings of Formal and Non-Formal Education

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721166/
http://www.sciedupress.com/journal/index.php/ijhe/article/view/15984
10.5430/ijhe.v8n5p29
 
Title Assessment of Instructors’ Technology Competency to be Used in the Settings of Formal and Non-Formal Education
Оцінка технологічної компетентності викладачів, яка використовуватиметься в умовах формальної та неформальної освіти
 
Creator Sotskaya, Galina
Vovk, Myroslava
Trynus, Olena V.
Muzyka, Olga Ja.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The purpose of this study was to test the model of diagnostic assessment of the level of formedness of the
competency of pedagogical staff to use teaching technologies when applied in the settings of formal and non-formal education and to see whether the model creates opportunities for designing a strategy for professional lifelong development of teaching staff. A convergent (computer-oriented and traditional) methodology was used in this study including: the methodology for examination of the motivation drivers of professional activity (K. Zamfir); “Square of Values” methodology by O. Murzina; methodology of self-assessment of vocational and pedagogical motivation,Bass’s questionnaire on orientations entitled “Personality orientations”, Henning’s methodology called “Structure of Interests”, Criteria Cognitive Aptitude Test. It has been proved that the majority of teaching staff demonstrated the
imitative and reproductive level of formedness of the professional competency consistent with all criteria. It seems that educators strive for self-improvement and self-development in using teaching technology in formal and non-formal education settings. This study results can be well used either to develop the structure and content of the
professional development or post-graduation programs for the teaching personnel at the instructional institutions or
to assess of the level of formedness of the professional competence of pedagogical staff to use teaching technologiesin the settings of formal and non-formal education. The study attempts for the first time ever to assess professionalism-related competency in using teaching technology in formal and non-formal education settings and to specify the value orientations, motives, needs, spectrum of knowledge, skills, and abilities comprising the level of proficiency in this area as it is viewed through the needs of the labour market.
Метою даного дослідження було перевірити модель діагностичної оцінки рівня сформованості компетентності педагогічних кадрів щодо використання технологій навчання при застосуванні в установах формальної та неформальної освіти та перевірити, чи створює модель можливості для проектування стратегії професійного розвитку протягом усього часу викладання. У цьому дослідженні була використана конвергентна (комп'ютерно орієнтована та традиційна) методологія, що включає: методологію вивчення мотивації викладачів професійної діяльності (К. Замфір); Методика «Квадрат цінностей» О. Мурзіна; методологія самооцінки професійно-педагогічної мотивації, опитувальник Басса щодо орієнтацій під назвою "Орієнтації особистості", методологія Геннінга під назвою "Структура інтересів", Критерій Тест на пізнавальну здатність. Доведено, що більшість викладачів продемонстрували імітаційний та репродуктивний рівень сформованості професійної компетентності, що відповідає всім критеріям. Схоже, що педагоги прагнуть до самовдосконалення та саморозвитку, використовуючи технологію навчання у формальній та неформальній освіті. Результати цього дослідження можуть бути використані для розробки структури та змісту професійного розвитку, для оцінки рівня сформованості професійної компетентності педагогічних працівників до використання навчальних технологій в умовах формальної та неформальної освіти. Дослідження намагається вперше оцінити компетентність, що стосується професіоналізму, щодо використання технологій навчання у формальній та неформальній освіті та визначити ціннісні орієнтації, мотиви, потреби, спектр знань, умінь та навичок, що містять рівень кваліфікації. у цій галузі, як це розглядається через потреби ринку праці.
 
Publisher Sciedu Press
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721166/1/15984-56173-1-SM.pdf
- Sotskaya, Galina, Vovk, Myroslava, Trynus, Olena V. and Muzyka, Olga Ja. (2019) Assessment of Instructors’ Technology Competency to be Used in the Settings of Formal and Non-Formal Education International Journal of Higher Education, 5 (8). ISSN 1927-6044
10.5430/ijhe.v8n5p29
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.5430/ijhe.v8n5p29