Record Details

Особенности работы над стихотворениями в процессе формирования навыков аудирования и говорения на начальном этапе обучения языку іврит

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721637/
 
Title Особенности работы над стихотворениями в процессе формирования навыков аудирования и говорения на начальном этапе обучения языку іврит
Features of working on poems in the process of developing listening and speaking skills at the initial stage of teaching the Hebrew language
Особливості роботи над віршами в процесі формування навичок аудіювання та говоріння на початковому етапі навчання мови іврит
 
Creator Бакуліна, Наталія Валеріївна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Представленные материалы являются результатом апробации специально созданных нами дидактических стихотворений для детей, изучающих иврит на начальном этапе. Данный материал описывает конкретные примеры работы с этими рифмованными текстами и поможет учителю в практике обучения. Стихотворения легки для запоминания, включают лексический и грамматический минимум, составлены на основе тематико-ситуативного принципа в обучении, соответствуют возрастным психологическим особенностям, близки по содержанию детям дошкольного и младшего школьного возраста. Включение данных стихотворений в процесс обучения поможет освоить такие лексические темы “Я и моя семья”, “Я и мои друзья”, “Я и мои игрушки”, “Я в школе”, “Природа вокруг меня”, “Еврейский праздник - Шаббат”, “Еврейские танцы” и прочие темы личностной, учебной и социальной сфер общения. Материал статьи на русском языке.
The presented materials are the result of approbation of specially created didactic poems for children learning Hebrew at the initial stage. This material describes specific examples of working with these rhymed texts and will help the teacher in teaching practice. Poems are easy to memorize, include a lexical and grammatical minimum, are compiled on the basis of a thematic-situational principle in teaching, correspond to age-specific psychological characteristics, and are similar in content to preschool and primary school children. The inclusion of these poems in the learning process will help to master such lexical topics “Me and my family”, “Me and my friends”, “Me and my toys”, “I am at school”, “Nature around me”, “Jewish holiday - Shabbat” , "Jewish dances" and other topics of personal, educational and social spheres of communication. Material of the article in Russian.
Представлені матеріали є результатом апробації спеціально створених нами дидактичних віршів для дітей, які вивчають іврит на початковому етапі. Даний матеріал описує конкретні приклади роботи з цими римованими текстами і допоможе вчителю в практиці навчання. Вірші легкі для запам'ятовування, включають лексичний і граматичний мінімум, складені на основі тематико-ситуативного принципу в навчанні, відповідають віковим психологічним особливостям, близькі за змістом дітям дошкільного та молодшого шкільного віку. Включення даних віршів у процес навчання допоможе освоїти такі лексичні теми "Я і моя сім'я", "Я і мої друзі", "Я і мої іграшки", "Я в школі", "Природа навколо мене", "Єврейське свято - Шабат" , "Єврейські танці" та інші теми особистісної, навчальної та соціальної сфер спілкування. Матеріал статті російською мовою.
 
Publisher Центр научных работников и преподавателей иудаики в вузах "Сэфер", Межрегиональный центр преподавания иврита
 
Date 2009
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721637/1/Sefer_2009_NB_169_178.pdf
- Бакуліна, Наталія Валеріївна (orcid.org/0000-0002-8970-2660 <http://orcid.org/0000-0002-8970-2660>) (2009) Features of working on poems in the process of developing listening and speaking skills at the initial stage of teaching the Hebrew language , 1. pp. 169-178.