Record Details

Критерії, показники та рівні сформованості професійно-практичної компетентності майбутніх учителів інформатики щодо використання хмаро орієнтованого середовища у навчанні баз даних

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/721487/
 
Title Критерії, показники та рівні сформованості професійно-практичної компетентності майбутніх учителів інформатики щодо використання хмаро орієнтованого середовища у навчанні баз даних
Criteria, indicators and levels of professional practical competence of future computer science teachers regarding the use of cloud oriented environment in database training
 
Creator Коротун, О.В.
Вакалюк, Тетяна Анатоліївна
Корнілова, Тетяна Борисівна
 
Subject 004.4 Software
004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті надано визначення професійно-практичної компетентності майбутнього вчителя інформатики, охарактеризовані ролі майбутнього вчителя інформатики у сучасному закладі загальної середньої освіти (провідний фахівець в галузі інформатики; консультант та помічник для колег у галузі ІКТ; експерт у використанні ІКТ для адміністрації школи; учитель), висвітлено місце баз даних припідготовці майбутніх учителів інформатики, представлені підходи вітчизняних науковців щодо виокремлення рівнів сформованості професійних компетентностей майбутніх учителів. Виокремлено критерії для оцінювання рівня сформованості професійно-практичної компетентності майбутніх учителів інформатики щодо використання хмаро орієнтованого середовища у навчанні баз даних: мотиваційний (характеризує наявність мотивації в майбутніх учителів інформатики щодо використання хмаро орієнтованого середовища у професійній діяльності та навчанні баз даних), організаційний (здатність майбутніх учителів інформатики у навчанні баз даних у хмаро орієнтованому середовище), діяльнісний (здатність студентів здійснювати навчальну, самостійну та комунікаційну діяльність у хмаро орієнтованому середовище), когнітивний (визначає рівень знань майбутніх учителів інформатики з баз даних у хмаро орієнтованому середовище), критерій навчальної взаємодії (здатність майбутніх учителів інформатики здійснювати навчальну взаємодію у хмаро орієнтованому середовище, використовуючи хмаро орієнтовані системи дистанційного навчання та хмаро орієнтованих засобів у навчанні баз даних), їх показники та рівні (низький, середній, достатній, високий). Наведена процедура оцінювання рівня сформованості професійно-практичної компетентності майбутніх учителів інформатики щодо використання хмаро орієнтованого середовища у навчанні баз даних, а саме: кожний показник професійно-практичної компетентності має відповідний ваговий коефіцієнт, якому у відповідність ставиться п’ятибальна шкала оцінювання, сумарна оцінка за всіма критеріями визначає на рівень сформованості вищезгаданої компетентності майбутнього вчителя інформатики.
The article defines the professional practical competence of the future teacher of informatics, describes the role of the future teacher of informatics in the modern institution of general secondary education (a leading specialist in the field of computer science; consultant and assistant for colleagues in the field of information and communication technologies; expert in using information and communication technologies for school administration; teacher), highlights the place of databases in the preparation of future teachers of informatics, the approaches of national scientists to the competencies of formalization. The criteria for assessing the level of professional practical competence of future informatics teachers regarding the use of cloud oriented environment in database training are distinguished: motivational (characterizing the presence of motivation in future teachers of informatics for the use of cloud oriented environment in professional data and learning computer science teachers in learning database in a cloud oriented environment), active (students' ability to teaching, self-communication and communication activities in a cloud oriented environment), cognitive (determines the level of knowledge of future computer science teachers from databases in a cloud oriented environment), the criterion of educational interaction (the ability of future computer science teachers to interact with the learning interaction system training and cloud oriented tools in learning databases), their performance and levels (low, medium, sufficient, high). The procedure for estimating the level of professional practical competence of future informatics teachers regarding the use of the cloud oriented environment in the training of databases is presented, namely: each indicator of professional practical competence has a corresponding weighting factor, to which a five-point assessment scale is put, The criteria determines the level of competence of the future computer science teacher mentioned above.
 
Publisher Видавничий дім "Гельветика"
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format other
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/721487/2/%D0%86%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86_%D0%BF%D0%B5%D0%B4%20%E2%84%96%2020_%D0%A7_2-65-69.pdf
- Коротун, О.В. (orcid.org/0000-0003-2240-7891 <http://orcid.org/0000-0003-2240-7891>), Вакалюк, Тетяна Анатоліївна (orcid.org/0000-0001-6825-4697 <http://orcid.org/0000-0001-6825-4697>) and Корнілова, Тетяна Борисівна (orcid.org/0000-0001-5730-9824 <http://orcid.org/0000-0001-5730-9824>) (2020) Criteria, indicators and levels of professional practical competence of future computer science teachers regarding the use of cloud oriented environment in database training Інноваційна педагогіка (20). pp. 65-69.