Record Details

Цифровізація освіти як сучасна тенденція професійної підготовки бакалаврів із бізнес-економіки у Китайській Народній Республіці

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/720412/
http://innovpedagogy.od.ua/21-3
10.32843/2663-6085
 
Title Цифровізація освіти як сучасна тенденція професійної підготовки бакалаврів із бізнес-економіки у Китайській Народній Республіці
Digitalization of education as a modern tendency of professional training of bachelors of business economics in China
 
Creator Гао, Ванчуен
Цицюра, Ксенія Валеріївна
Романова, Г.М.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Системний характер соціально-економічної кризи в 90-х роках XX століття в Україні став причиною виникнення кризи у вищій школі. Ця криза супроводжується втратою викладацьких кадрів, руйнуванням матері- ально-технічної бази вищої школи, поверхневим характером реформ університетської освіти і зниженням якості освіти загалом.
У XXI столітті відбулися істотні зміни в освіті, зокрема глобалізація, яка поступово призвела до зростання академічної мобільності, уніфікації навчальних планів і методів навчання, широкого розповсюдження дис- танційної освіти. В умовах, які склалися, головним завданням сучасної освіти є застосування нових інформаційних технологій і новітніх тенденцій у поширенні знань, для того щоб підготувати майбутніх випускників до самостійного вирішення нетипових завдань, пошуку інформації, постійного оволодіння новими знаннями. Тому дослідження цифровізації як тенденції професійної підготовки спеціалістів у Китайській Народній Республіці для майбутньої орієнтації української освіти на зарубіжний досвід є досить актуальною темою в сфері розвитку освіт- нього процесу в нашій країні.
Метою цієї статті є охарактеризувати цифровізацію як сучасну тенденцію професійної підготовки майбутніх бакалаврів із бізнес-економіки на прикладі державного універ- ситету в Китайській Народній Республіці.
У статті цифровізація виокремлена та охарактеризована як одна з основних сучасних тенденцій професійної підготовки майбутніх бакалаврів із бізнес-економіки у вищих навчальних закладах на прикладі китайського університету. Позитивні особливості розвитку професійної компе- тентності майбутніх бакалаврів із бізнес-економіки в Китайській Народній Республіці виявлені в результаті застосування цифровізації як тенденції китайської освіти, а також зазначено можливість впровадження інформаційних технологій у вищу економічну освіту України. Доведено, що використання досвіду цифровізації професійної підготовки майбутніх бакалаврів із бізнес-економіки в Китайській Народній Республіці може покращити сучасну економічну освіту в Україні.
The systemic nature of the socio-economic crisis in the 1990s in Ukraine caused the crisis in higher education. This crisis is accompanied by the loss of teaching staff, the destruction of the higher education material and technical base, the superficial nature of university education reforms, and, as a consequence, the decline in the quality of education as a whole.
However, significant changes in education have happened in the 21st century. Globalization in education is gradually leading to the increased academic mobility, the unification of curricula and teaching methods, and the widespread adoption of distance education. In the current circumstances, the main task of modern education is the application of new information technologies and the latest tendencies in the knowledge sharing, in order to prepare future graduates to independently solve atypical problems, search for information, continuously master their new knowledge.
Thus, the study of digitalization as a tendency of professional training of specialists in People’s Republic of China in the field of educational process development is a very relevant topic for the future orientation of Ukrainian education to the foreign experience. The aim of this article is to characterize digitalization as a modern tendency for the professional training of future bachelors of Business Economics using the example of a governmental university in the People’s Republic of China.
Digitalization is highlighted and characterized as one of the main modern trends in the professional traning of future bachelors of Business Economics in higher education institutions using the example of a university in the People’s Republic of China. Positive features of the professional competence development of the future bachelors of Business Economics in People's Republic of China are identified as a result of the application of digitalization as a tendency of Chinese education, as well as the possibility of introducing information technologies in higher economic education in Ukraine is considered. Using the experience of digitalization of the professional training of future bachelors of Business Economics in People’s Republic of China has been proved to be the way to improve the current economic education in Ukraine.
 
Publisher Видавничий дім "Гельветика"
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format image
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/720412/1/%D0%A6%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8.pdf
- Гао, Ванчуен (orcid.org/0000-0001-8114-5129 <http://orcid.org/0000-0001-8114-5129>), Цицюра, Ксенія Валеріївна (orcid.org/0000-0002-4606-9287 <http://orcid.org/0000-0002-4606-9287>) and Романова, Г.М. (orcid.org/0000-0002-2388-6997 <http://orcid.org/0000-0002-2388-6997>) (2020) Digitalization of education as a modern tendency of professional training of bachelors of business economics in China Innovative Pedagogy, 3 (21). pp. 201-204. ISSN 2663-6085
10.32843/2663-6085
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32843/2663-6085